• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Így üzen az Egészségügyi Világszervezet a magyar lakosságnak

Lapszemle 2022.01.26 Forrás: 168.hu
Így üzen az Egészségügyi Világszervezet a magyar lakosságnak

A milliónyi hír között önmagában könnyen el lehet tévedni, a laikus ember nehezen különbözteti meg a hiteles információt az álhírektől.

„Szakemberek és hitelesség a COVID-19 elleni küzdelemben" – a WHO magyarországi irodájának kampánya mindenek előtt arra hívja fel a figyelmet, hogy a COVID-19 erősen rávilágított a hiteles kommunikáció jelentőségére - írja a 168.hu.

"A lakosság fizikai és mentális egészségét támogató tájékoztatásra hatalmas igény jelentkezett. A milliónyi – és nem ritkán ellentmondásos – hír között önmagában könnyen el lehet tévedni, a laikus ember nehezen különbözteti meg a hiteles információt az álhírektől, a tudományosan megalapozott tényeket az időről időre megjelenő megtévesztő információtól” – áll a WHO Magyarországi Irodájának közleményben. Mint írják: évindító kampányuk kiemeli a szaktudás, a hiteles információforrás, valamint az egészségügy és a lakosság közötti bizalom jelentőségét. Az országos kampányban a WHO szakmai partnerei: az EMMI, az NNK, az ITM, valamint a Közlekedéstudományi Egyesület koordinálásával közösségi közlekedési vállalatok vesznek részt.

A kampányban szereplő egészségügyi szakemberek: Dr. Palcsó Barnabás gyógyszerész, Prof. Dr. Széll Márta molekuláris biológus, Dr. Vajer Péter háziorvos és Vankó Annamária védőnő nap mint nap tapasztalják, hogy milyen előnyt jelent a tájékozottság és milyen károkat okoz a téves információ.

További részletek a cikkben.