• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

      Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

    • Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

      Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

  • egynapos sebészet
    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

      Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

    • Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

      Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

Kiket nevezhetünk figitális betegeknek?

Lapszemle 2022.11.25 Forrás: profitline.hu
Kiket nevezhetünk figitális betegeknek?

Hiába lennének nyitottak a magyarok, a többségük egyelőre nem ismeri a digitális megoldásokat, az ellátórendszer sem kész erre.

Az újabb és újabb generációk új trendeket hoznak, melyek az élet minden területére szép lassan begyűrűznek. Az egészségügyben ilyen új trend az úgynevezett figitális betegek megjelenése, akik sokkal bátrabban használják a digitális megoldásokat, de közben ragaszkodnak a fizikai eszközökhöz is. A Deloitte friss tanulmánya azt vizsgálja, hogyan alakulhat át az egészségügyi ellátás a megjelenésükkel, írja a profitline.hu

-    A figitális páciensek jóval nagyobb arányban használnak digitális megoldásokat a vizsgálat előtti (76% vs. 58%) és utáni (72% vs. 52%) szakaszokban a hagyományos betegekkel szemben. Ugyanakkor a vizsgálat során mindkét réteg egyaránt a személyes kapcsolatot preferálja.

-    A hagyományos betegek mindössze 39%-a bízik meg a nagy globális technológiai cégekben annyira, hogy rájuk bízza egészségügyi leleteit, a figitális betegeknél ez az arány 60%.

-    A figitális páciensek több mint felét egy olyan alkalmazás motiválná arra, hogy aktívabban kezeljék egészségüket, amely több jóléti és egészséggel kapcsolatos funkciót egyesít.

-    A figitális betegek sokkal inkább törődnek a mentális egészségükkel a hagyományos betegekhez képest (65% vs. 41%).

- A figitális betegek sokkal szívesebben használnak telefonos alkalmazásokat, hogy nyomon kövessék tartós betegségük alakulását - 60%-uk nyitott erre - miközben a hagyományos betegeknél ez az arány mindössze 26%. Ennek egyik kézzelfogható jele például már ma is a különböző eszközök (karóra, pulzusmérő stb.) egyre szélesebb elterjedése.

A Deloitte összesen 11 európai országban vizsgálta a betegek viselkedését, ez alapján került összeállításra a tanulmány. A szerzők tapasztalatai szerint jelenleg a vizsgált lakosság 49%-a tekinthető hagyományos páciensnek, 15%-uk viszont már most figitálisnak nevezhető, és utóbbi szám várhatóan folyamatosan emelkedik majd. A vizsgálat szerint a millenniál generációba tartozó nők körében jellemző az új trend, akik általában közepes vagy nagyvállalatoknál dolgoznak és tartanak a krónikus betegségektől.

Az egészségügyi szolgáltatókat új kihívások elé állítja, hiszen meg kell felelniük az új igényeknek, minél több csatornán kell biztosítaniuk például a kapcsolatot az ügyfelekkel. Emellett nagyobb hangsúlyt kell fektetni az adatkezelésre, az adatok feldolgozására, hiszen a figitális betegek nagyobb arányban hajlamosak megosztani egészségügyi adataikat a szolgáltatókkal a betegségmegelőzés érdekében. Lényeges megállapítás, hogy a jövő egészségügyében sem a digitális megoldások lesznek a legfontosabbak, viszont sokkal lényegesebb lesz a több csatorna megléte, mint most. A jövő betegei ugyanúgy a fizikai kapcsolattartásban hisznek majd akkor, amikor valamilyen panaszuk van, viszont azok megelőzése érdekében bátrabban használják a technológiát.

A tanulmány szerint azonban hiába lennének nyitottak a magyarok, a többségük egyelőre nem ismeri ezeket a digitális megoldásokat. Az állami egészségügyi intézményeknél kevesebb idő és energia marad a tudatos egészségmenedzsment-alkalmazások népszerűsítésére. Ez a feladat az innovatív vállalkozásokra marad és ez nagy potenciált jelenthet számukra.

További részletek a profitline.hu cikkében.  

Legolvasottabb cikkeink