• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Komoly szigorítást tervez az EU a 70 év feletti sofőröknél

Lapszemle 2023.03.17 Forrás: 24.hu - hvg.hu
Komoly szigorítást tervez az EU a 70 év feletti sofőröknél

70 év felett mindenkinek igazolnia kellene, hogy életkorához képest alkalmas motorgépjárművek vezetésére.

Egy készülőben lévő EU-s módosítás szerint a közeljövőben új szabályok vonatkozhatnak az idősebb sofőrökre. Ha valaki meg szeretné tartani motorgépjárműre érvényes jogosítványát 70 év felett is, annak meg kell majd ismételnie bizonyos teszteket. A módosítás célja, hogy növeljék a biztonságot az utakon – idézi a parameter.sk. nyomán a 24.hu.

Ez azt jelentené, hogy 70 év felett mindenkinek igazolnia kellene, hogy életkorához képest alkalmas motorgépjárművek vezetésére. Az EU azt szeretné elérni, hogy 2050-re egy halálos baleset se történjen a közutakon. A terv szerint 2030-ra a felére csökkentenék a halálos balesetek számát, ami egy év leforgása alatt kevesebb mint 10 ezer ilyen típusú elhalálozást jelent. A Bild szerint 2022-ben 20 600-an vesztették életüket az európai utakon. Egyelőre nem tisztázott, hogyan is néznének ki az idős sofőröket érintő tesztelések, vélhetően minden ország saját maga hoz majd döntést a kérdést illetően.

A téma kapcsán Mészáros Ferenc, az Autóklub elnökségi tagja és közlekedésbiztonsági szakértője a hvg.hu-nak elmondta, alapvetően a háziorvosi-rendszeren kell hogy múljon, kik kapnak jogosítványhosszabbítást. Lehetne persze valamilyen formában kiegészíteni ezt egy további forgalmi vizsgával, a kérdés, hogy ezeket ki fogja majd lebonyolítani, ugyanis már most is kevesen vannak a vizsgáztatók.

Kőrös András, a Hungaroring Groupama Tanpálya szakmai vezetője hasonlóan vélekedik, egy kiegészítő teszt jó megoldás lehetne az orvosi alkalmassági mellé, de az első kell hogy legyen, hogy a jelenlegi szabályozást tartsuk be. Az orvosi vizsgálatot vegyük komolyan, vegye komolyan a háziorvos is, akinek megvan a lehetősége, hogy további vizsgálatokra küldje a vezetői engedélyét meghosszabbítani akaró autóst.