• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Mentők motoron: „Mi mind egy picit őrültek vagyunk”

Lapszemle MA 06:59 Forrás: Index
Mentők motoron: „Mi mind egy picit őrültek vagyunk”

Jelenleg Budapesten és környezetében találhatók mentési pontok, ahonnan a motorok reggelente szolgálatba állnak.

Húsz éve indult el Magyarországon az Országos Mentőszolgálat motoros mentőszolgálata, amelyet ma már Nyugat-Európában is példaként emlegetnek. Mindössze 2 orvos, 4 mentőtiszt és 24 ápoló dolgozik motoros mentőként, akik speciálisan felszerelt Honda motorokkal vágnak át a dugókon. Igaz, saját bevallásuk szerint mindegyikük „egy picit őrült”, de az biztos, ha mindenki olyan odaadással végezné a munkáját, ahogyan ők teszik, akkor jobb hely lenne a világ, írja az Index.

A budapesti állomáson még nedvesen csillognak a betonon az eső nyomai, amikor megérkezem. Az Afrika Twin motorok sorban állnak, felszerelve, készenlétben – mint megannyi kétkerekű „mentőautó”. Gál Domokos mentőorvos épp a sisakján lévő új kommunikációs rendszert teszteli, amelyet saját kezűleg matricázott fel.

Ez nem egyszerű munka, ez szenvedély – mondja, miközben megmutatja a felszerelést.

Itt mindenki motorozik a szabadidejében is. Van az elhivatottság az egészségügy iránt, meg van a motorozás szeretete, és amikor ez a kettő találkozik… – széttárja a karját, mintha ez mindent megmagyarázna.

És valahol tényleg megmagyaráz. Mert aki látja ezeket az embereket dolgozni Budapesten vagy Pest vármegyében, az megérti, ez nem csak egy munka. Ez olyan különleges szolgálat, amit még a fejlett nyugat-európai országokban is megirigyelnének.

A szolgálat különlegessége nem csak a motorokban rejlik. Minden évben felülvizsgálják, hol van szükség a motoros mentőkre leginkább, hol tudnak a legtöbbet segíteni a mentésben. Jelenleg Budapesten és környezetében találhatók mentési pontok, ahonnan a motorok reggelente szolgálatba állnak.

„Az elmúlt húsz év alatt az országban sok helyen megfordultak már a mentőmotorok” – mondja Domokos.

Az idei év pedig az első, amikor úgynevezett dinamikus mentési módot tesztelünk. Ez azt jelenti, hogy a motorosoknak minden nap előre kijelölt útvonalakat kell megtenniük a városban. Ennek az az előnye, hogy a nyeregből riasztva hamarabb tudunk elindulni egy esethez, mintha az állomásról tennénk ezt meg.

A budapesti állomás mellett Gödöllőn is van bázisuk az MKIF autópálya-mérnökségének jóvoltából. Itt van lehetőségük járműveket mosni, van pihenőszobájuk, és innen pillanatok alatt elérhető az M3-as, M31-es és az M0-s autópálya.

A teljes információ a cikkben.