Míg egy jó minőségű teljes szemüveg előállítási költsége 10 ezer forint, addig a szemüveg ára a márkás keretek miatt elérheti a 100 ezer forintot.
Egy közelmúltban történt összeolvadás következtében a francia lencsegyártó Essilor és az olasz keretgyártó Luxottica vette át az uralmat szemüvegek globális piacán, megmutatva, hogyan lehet az orvosi segédeszközből kialakult divatos kiegészítőből dollármilliárdokra szert tenni.
Kevesen tudják, hogy amikor ránéznek az egyik leghétköznapibb tárgyra, a szemüvegre, egy 100 milliárd dolláros piac termékét látják. A fejlett országokban a felnőtt lakosság 70 százalékának van szüksége valamilyen dioptriás szemüvegre, nem is beszélve a fejlődő országok egyre nagyobb szemüvegigényéről és a napszemüvegek iránti keresletről. Ehhez jön hozzá még az is, hogy miközben egy kiváló minőségű teljes szemüveg (keret és lencse együtt) előállítási költsége 10 ezer forint körül van, egy teljes szemüveg ára a márkás keretek miatt könnyen eléri a 100 ezer forintot – olvasható a 24.hu portálján.
Magyarországon a Házi Patika felmérése szerint 10-15 ezer forintba kerül a legolcsóbb, nem vékonyított, védőbevonat nélküli, rövid- vagy távollátóknak gyártott lencse. Akinek multifokális lencsére van szüksége, vagyis közelre és távolra sem lát rendesen, az 20 ezer forint alatt nem kap lencsét. És akkor még nem is vettük meg hozzá a használathoz elengedhetetlenül szükséges keretet.
További részletek a cikkben.