• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Óriási fejlődésen megy át az Országos Mentőszolgálat

Lapszemle 2018.11.03 Forrás: origo.hu
Óriási fejlődésen megy át az Országos Mentőszolgálat

Az a koncepció, amivel 2017-ben átvette az OMSZ irányítását, mostanra valósult meg.

Az Országos Mentőszolgálatnál már minden digitálisan működik, valamint elkezdték használni a mesterséges intelligenciát, hogy még gyorsabban segíteni tudjanak a bajbajutottakon. A fejlesztésekről dr. Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója beszélt az Origónak.

Novemberre újakra cseréltük az intelligens fedélzeti terminálokat, vagyis a tableteket. Ezek egy abszolút digitális koncepció részei, amiben nemcsak a betegadatokat rögzítjük digitálisan, hanem egyfajta felhasználói élményt is adunk a dolgozóknak. Eddig papírokon zajlott a vezetők és beosztottak közötti hivatalos kommunikáció a rendszerünkön belül, ezt a tavalyi évtől digitális szolgálati lapok váltották fel– mondta az Origónak dr. Csató Gábor, majd hozzátette, hogy a betegadat-rögzítés és azok elemzései most már abszolút digitálisan működnek, ott is elhagyhatták a papíralapú dokumentációt. A tavalyi évben elkezdték használni a mesterséges intelligenciát is, hogy újra tudják tervezni a kapacitás elosztását.

„Gyakorlatilag a meglévő adatainkat egy sokkal részletesebb elemzés alá veszi a mesterséges intelligencia, ahol megnézi az adott közlekedési, időjárási körülményeket, olyan változókat is, amiket nyilván egy Excel-táblázat nem tud figyelembe venni. Ezekből megjósolja azt, hogy az elmúlt éveket elemezve milyen valószínűséggel következnek be az adott útszakaszokon, adott városokban balesetek. Ehhez tudjuk mi a mentési kapacitásunkat fejleszteni vagy éppen átszervezni”– mondja a főigazgató, aki szerint így jobban tudnak előre tervezni, és gyorsabban a helyszínre érhet a segítség.

A jövőben tervezik még, hogy a mentőautókban applikációk is működjenek, amik a járműre vonatkozó aktuális információk mellett a betegellátás adatait, többek között a beteg vérnyomását és pulzusát is rögzítenék.

Tervezünk még például okos oxigénpalackokkal is, amik az oxigén fogyását jeleznék, ez összekapcsolva a logisztikai rendszerünkkel láthatóvá tenné, hogy hol kell éppen palackot cserélni– teszi hozzá az OMSZ főigazgatója, aki szerint ezek a fejlesztések a jövő év elejére megvalósulhatnak. A teljes cikk itt olvasható

(Fotó: OMSZ)