• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Rétvári államtitkár elégedettebb Takács államtitkárnál

Lapszemle MA 06:18 Forrás: 24.hu
Rétvári államtitkár elégedettebb Takács államtitkárnál

Rétvári Bence szerint az NNI által vizsgált egészségügyiszoftver-fejlesztések jó irányba fejlődtek.

Hadházy Ákos a legfőbb ügyész mellett Pintér Sándor belügyminisztert is megkérdezte, mi történt azokkal az informatikai rendszerekkel, amelyeket saját egészségügyi államtitkára bírált március végén tartott előadásában. Takács Péter egyenesen használhatatlannak nevezte az Ápolástámogató Rendszert és kritizált két másik szoftverfejlesztést is, írja a 24.hu

Rétvári Bence államtitkár szerint kiemelt figyelmet fordítanak az informatikai rendszerek fejlesztésére, korszerűsítésére az egészségügyben, ha hiba van, azonnal intézkednek a szükséges javításról. Az államtitkár alapvetően mindhárom rendszerről elégedetten írt. Ugyanakkor válaszából kiderült, hogy a miniHIS esetében tavaly átalakították a fejlesztés folyamatát, alvállalkozók helyett az Egészséginformatikai Szolgáltató és Fejlesztési Központ (ESZFK) vette át a fejlesztéseket, elkezdődött a rendszer alapos átszabása.

Az elektronikus ügyintézést támogató ESZENY-nyel kapcsolatos észrevételeket a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ folyamatosan fogadja, kezeli az esetleges hibajelzéseket. A Takács államtitkár által alkalmatlannak minősítette Ápolástámogatási Rendszer (ÁTR) a beszerzés kiírásának megfelelően teljesítésre került, és az Irányító Hatóság ellenőrzésének megfelelt. (…) Az ágazati bevezetések kihívásaira válaszul az Országos Kórházi Főigazgatóság, mint fenntartó folyamatosan kiemelt támogatást biztosít. A napi intézményi használatból érkező tapasztalatok alapján az ápolásszakma bevonásával a rendszer optimalizálása folyamatos.