Kétségtelen tény, hogy a vény átadását munkatársaim elmulasztották - ismerte el az orvos-igazgató.
Olvasónk fordult lapunkhoz, sérelmezi, hogy hétfőn a kórház nőgyógyászati ambulanciáján vele egy helyiségben, soron kívül egy másik betegen is ultrahangvizsgálatot végeztek. Azt is, hogy a számára felírt gyógyszerről, igaz, már csak a patikában, de kiderült, hogy vényköteles. A nő aznap veszítette el magzatát, több segítőkészséget, együttérzést várt volna kiszolgáltatott helyzetében - írta a veol.hu.
Lapunk továbbította olvasónk panaszát a Markusovszky-kórháznak, ahol kivizsgálták a történteket. Megkeresésünkre dr. Káldy Zoltán orvosigazgató a következőket válaszolta. Leveléből szó szerint idézünk: „Nevezett beteg 2019. július 29-én 14 óra 17 perckor érkezett nőgyógyászati vizsgálatra kórházunk szülészet-nőgyógyászati osztályára vetélés gyanúja miatt. Az elvégzett ultrahangvizsgálat a vetélést igazolta. Az ultrahanglelet ismertetése után visszairányították a Terhespatológiai Szakambulanciára, ahol el kellett dönteni a státusz alapján a további teendőket. A lelet alapján konzervatív terápia mellett döntöttek, műtétre nem volt szükség, a gyógyszerjavaslatot megadták. Kétségtelen tény, hogy a vény átadását munkatársaim elmulasztották.
Mentségükre legyen mondva, hogy ezzel egy időben az ambulancián még három akut beteg tartózkodott, akik ellátásra vártak, emiatt maradhatott el a receptek kinyomtatása. A beteg a gyógyszertárból az ambulanciára visszaérkezve azt »üresnek« találta, valójában egy súlyos, fenyegető koraszüléssel érkezett várandós, illetve egy szintén koraterhes, 34 hetes várandós felvételét, osztályra kísérését végezte az oda beosztott asszisztens, aki ezután visszatért szolgálati helyére. A sürgősségi betegellátó osztálynak nem feladata a más szakmák által javasolt recept felírása, ebben az esetben vissza kellett volna irányítani az ellátó helyre a beteget.” - idézte a lap.
Dr. Káldy Zoltán, elmondása szerint, felhívta munkatársai figyelmét a tanulságokra, és azt kérte tőlük, fokozottan tartsák be az adminisztrációs kötelezettséget, hogy elkerüljék a hasonló eseteket. A kórház vezetősége a hatékonyabb ügyintézés miatt pedig azt kéri: a betegek panaszaikkal írásban vagy e-mailben, aláírt, szkennelt levélben az igazgatósághoz forduljanak. Megígérték, hogy minden panaszt kivizsgálnak és megválaszolnak. A teljes cikk itt olvasható