A leggyakrabban Görögországban, illetve Törökországban és Horvátországban szorultak orvosi segítségre a nyaralók.
2019 nyarán több mint 25 ezren utazás, nyaralás során felmerülő egészségügyi probléma miatt hívták az Europ Assistance Magyarország segélyvonalát – mondta Kalmár László, a társaság Magyarországért is felelős régiós vezetője sajtótájékoztatóján, melyről az azénpénzem.hu tudósított. Az esetek 80-85 százaléka úgynevezett „könnyű eset” volt, amelyet járóbetegellátás keretében orvosolni lehetett. A leggyakrabban Görögországban, illetve Törökországban és Horvátországban szorultak orvosi segítségre a nyaralók.
A nyári időszakban előfordult esetek 15-20 százaléka volt súlyosabb egészségügyi probléma, amikor a betegnek legalább egy éjszakát kórházban kellett töltenie. Minden évben előfordulnak igen súlyos, azonnali kórházi ellátást vagy műtétet igénylő esetek is.
A közelmúltban a Vörös-tengeren hajózó ügyféltől érkezett segélyhívás. A gyors orvosi konzultáció a tünetek alapján infarktust valószínűsített, miközben a sétahajó a legközelebbi kikötőtől 7-8 órányi távolságra haladt. Az asszisztencia szolgáltatónak sikerült az egyiptomi hadsereg egyik gyors egységét a betegért küldenie, akire a sikeres partot érés után még további szárazföldi szállítás várt, mire elérték a hurghadai kórházat. Ott a betegen azonnal el tudták végezni a szükséges CT- és MRI-vizsgálatokat, és megkapta a szükséges kezelést.
A vörös-tengeri eset megoldása 5 millió forintba került. Nem lehet eléggé hangsúlyozni – különösen Európán kívüli úti cél esetében –, hogy figyeljünk arra is, milyen egészségügyi ellátásra szóló limittel kötjük meg a biztosítást – hangsúlyozta Kalmár László.