• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Veronai buszbaleset: „Minden más megvilágításba került”

Lapszemle 2020.08.08 Forrás: Index
Veronai buszbaleset: „Minden más megvilágításba került”

A bíró indoklása szerint egyértelmű összefüggés van a sofőr súlyos alvászavara és a baleset bekövetkezése között.

Napokon belül elkészül a veronai buszbaleset ügyében hozott bírósági ítélet indoklása, az áldozatok hozzátartozói ez alapján pedig több feljelentést is akarnak tenni. A veronai bíróság június 19-én nem jogerősen 12 év szabadságvesztésre ítélte azt a sofőrt, aki a baleset estéjén a magyar diákokat szállító buszt vezette. A tragédiában tizenheten haltak meg, idézi fel a történteket az Index.

A veronai államügyész 2018-ban hat embert – a magyar buszsofőrt és öt olasz mérnököt – vádolt meg közúti baleset okozásával, de csak a magyar sofőr kért rövidített eljárást, ezért az ő estében külön döntött a bíróság, és a maximálisan adható, legnagyobb büntetést szabta ki ma. Az autópálya üzemeltetőinek felelősségét külön eljárásban, új bíró kezdi majd tárgyalni december 15-én.

„Minden más megvilágításba került a bíróság indoklásával” – mondta Szendrei Endre, aki unokahúgát vesztette el a balesetben. A bizonyítékok alapján úgy látja, hogy V. János nem tett meg mindent a jó egészségügyi állapotért.

A rendőrség ugyanis kereste a buszsofőr apnoe gépének maradványait, de nem találta meg, így felmerül a gyanú, hogy nem is vitte magával – tette hozzá Szendrei. 

Az áldozatok hozzátartozóinak egy része ezért most azt tervezi, hogy feljelentést tesznek a sofőr üzemorvosa,

a munkáltatója, azaz a Pizolit Kft. és 

a Mozaik utcai Műszaki Vizsgálóállomás ellen is.

Utóbbi telephelyén vizsgáztatták ugyanis azt a buszt is, amely a magyar diákokat szállította. A rendőrség a nyomozás alatt itt azonban – Szendrei információja szerint – egyáltalán nem járt. Mindemellett azt is szeretnék elérni, hogy V. Jánost Olaszország mellett Magyarországon is tiltsák el örökre a vezetéstől.  

A hozzátartozók korábban nyilvánosságra hozták azt a baleseti jegyzőkönyvet, mely szerint a magyar diákokat szállító buszt 2003-ban 53 üléssel helyezték forgalomba, később viszont pótüléseket szereltek be a járműbe, így azon 58 személy is elfért.

Nem ez volt az egyetlen engedély nélküli átalakítás a buszon. A műszaki szakértői véleményben is szerepel, hogy a buszba pótüzemanyag-tartályt szereltek be, holott a a Pizolit Kft., a buszt üzemeltető cég, „üzemanyag tartály gyártására nem volt jogosult”, és az autóbusz részecskeszűrőjét is engedély nélkül szerelték ki.

Ugyanakkor az igazságügyi műszaki szakértő szerint a beszerelt póttartály „a busz menetstabilitását nem befolyásolta, feltéve, hogy a csomagtérben az egyéb csomagok is megfelelően voltak elhelyezve”. A busz viszont el sem indulhatott volna, az engedély nélkül beszerelt pótüzemanyag-tartály és a kiszerelt részecskeszűrő miatt ugyanis közúti közlekedésre alkalmatlan volt.

Az Index birtokába került vallomásokból kiderült, hogy a buszsofőr egy erdélyi úton találkozott a Flór Ferenc kórház egyik főorvosával, akitől azért kért tanácsot, mert rendszeresen kialvatlannak érezte magát. Ez a főorvos utalta be aztán a Honvédkórház Alvásdiagnosztikai Központjába, ahol a buszsofőrt 2016. február 4-én alvásvizsgáló berendezéssel vizsgálták meg, és a férfinál súlyos alvási apnoét diagnosztizáltak.

Legolvasottabb cikkeink