Miközben folyamatosan telefonálunk, tíz páciensből 6-7-től az a válasz, hogy már van időpontjuk vagy oltásuk.
Értelmetlen versenyfutást indított az oltásszervezők között az operatív törzs – így látják a lapunknak nyilatkozó háziorvosok. Kaotikussá vált az oltásszervezés miután néhány napja megnyitották a közvetlen online jelentkezési lehetőséget is, de a háziorvosoktól sem vették el a feladatot - írta a népszava.hu.
- Miután ugyanazon betegek több forrásból kapnak meghívást ugyanarra az oltásra, csak a telefonáláskor tudjuk meg, hogy már máshonnan is kapott időpontot a páciensünk – mondta lapunknak Darvai László. - Olyan ez mintha a háziorvosok erőfeszítéseit vennék semmibe. Miközben folyamatosan telefonálunk, tíz páciensből 6-7-től az a válasz, hogy már van időpontjuk vagy oltásuk. Így sokkal kevesebb vakcinát adhatnak be a háziorvosok, mint azt tervezték, illetve amennyi oltóanyaghoz jutottak, ráadásul egy csomó energiájuk megy el feleslegesen a szervezéssel is. Hozzátette: ő az egészségügyi E-térben legfeljebb azt tudja ellenőrizni, hogy ki az, akit már beoltottak, de hogy ki regisztrált sikeresen már máshová, azt nem.
Kérdésünkre, hogy a páciensek szempontjából mi a jó stratégia, kinek érdemes az online jelentkezés helyett várnia a háziorvosára, Darvai László azt mondta: annak, aki nem fogadja el a most felkínált Sinopharm vagy AstraZeneca oltást. Ő ugyanis abban bízik, hogy néhány héten belül ismét olthatnak a háziorvosok Pfizer illetve Moderna vakcinával is.