• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

WHO: a nőket ezért veszélyezteti jobban az alkohol

Lapszemle 2024.03.12 Forrás: hazipatika.com
WHO: a nőket ezért veszélyezteti jobban az alkohol

A nők alacsonyabb alkoholbevitel esetén is komoly egészségügyi kockázatokkal néznek szembe.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) közleményben figyelmeztette a nemzeti kormányokat, hogy alkoholpolitikájuk kialakításakor vegyék figyelembe a nemi sajátosságokat. Az alkoholgyártók marketingtevékenysége ugyanis egyre inkább a nőket célozza, akikre nézve nagyobb egészségügyi kockázatokat hordoz magában az alkoholfogyasztás - írta a házipatika.com.

Az alkoholipar szereplői egyre gyakrabban alkalmaznak nemi alapú megközelítést abban, ahogyan igyekeznek megszólítani a vásárlóikat. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a kormányzati szervek is tartani tudják a lépést a változó marketingstratégiákkal. A WHO rámutat, hogy a gyártók különféle eszközökkel mind jobban célozzák a nőket, kezdve a csomagolástól egészen az olyan reklámokig, amelyek például a feminizmus és a női barátság témáját dolgozzák fel. Afrikában és Indiában például édesített italokkal próbálják elnyerni a nők tetszését, amelyeket a marketing oldaláról a szabadság és autonómia megtestesítőiként tüntetnek fel.

A WHO szerint meggyőző tudományos bizonyítékok támasztják alá, hogy a nőket és a kisebbségi csoportokat eltérően érintik az alkoholhoz fűződő veszélyek, mint általában véve a férfiakat. A nők alacsonyabb alkoholbevitel esetén is komoly egészségügyi kockázatokkal néznek szembe. Egyes kutatások például kimutatták, hogy náluk gyorsabban kialakul alkoholfüggőség, illetve a nők többet szenvednek az alkohol okozta másodlagos veszélyektől, azaz a partnerük, családtagjaik és mások alkoholfogyasztása miatt.