A nők alacsonyabb alkoholbevitel esetén is komoly egészségügyi kockázatokkal néznek szembe.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) közleményben figyelmeztette a nemzeti kormányokat, hogy alkoholpolitikájuk kialakításakor vegyék figyelembe a nemi sajátosságokat. Az alkoholgyártók marketingtevékenysége ugyanis egyre inkább a nőket célozza, akikre nézve nagyobb egészségügyi kockázatokat hordoz magában az alkoholfogyasztás - írta a házipatika.com.
Az alkoholipar szereplői egyre gyakrabban alkalmaznak nemi alapú megközelítést abban, ahogyan igyekeznek megszólítani a vásárlóikat. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a kormányzati szervek is tartani tudják a lépést a változó marketingstratégiákkal. A WHO rámutat, hogy a gyártók különféle eszközökkel mind jobban célozzák a nőket, kezdve a csomagolástól egészen az olyan reklámokig, amelyek például a feminizmus és a női barátság témáját dolgozzák fel. Afrikában és Indiában például édesített italokkal próbálják elnyerni a nők tetszését, amelyeket a marketing oldaláról a szabadság és autonómia megtestesítőiként tüntetnek fel.
A WHO szerint meggyőző tudományos bizonyítékok támasztják alá, hogy a nőket és a kisebbségi csoportokat eltérően érintik az alkoholhoz fűződő veszélyek, mint általában véve a férfiakat. A nők alacsonyabb alkoholbevitel esetén is komoly egészségügyi kockázatokkal néznek szembe. Egyes kutatások például kimutatták, hogy náluk gyorsabban kialakul alkoholfüggőség, illetve a nők többet szenvednek az alkohol okozta másodlagos veszélyektől, azaz a partnerük, családtagjaik és mások alkoholfogyasztása miatt.