• nátha
    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

Tisztelt Doktor Úr!

Mivel szlovákul van a diagnózisom, próbálom jól lefordítani! : "krónikus, kevert, középsúlyos axonális myelin hüvelykárosodás"...

... Kálváriám december elején kezdődött. Véradáson voltam, életemben először. A nyakamon erős viszketés után foltok, sebesedés jelentkezett, majd lábdagadás a bokánál, s aztán egyre erősödő combfájás.A lábamon megjelent 2 érmeszerű folt is. S nap, mint nap erős lábfájás, izomfájás, nem ízületi...Sajnos azóta is egyfolytában NAGYON fáj.
Nem részletezem...sok orvosnál próbálkoztam, de mindenütt elbagatellizálták a lábfájásom.
50 éves nő vagyok. Rám néztek...ugyan, fiatal,másnak is fáj a lába!
Elmentem egy kivizsgálásra a fertőző osztályra. Herpes vírus és Boreliózis , de csak kis mértékben.
Erre szedtem 3 csomag antibiotikumot és Herpesin tablettát.
A neurológusom szerint, ez nem oka az EMG alapján leírt diagnózisomnak.
A lábam, sajnos egyre csak fáj.
Félek...mert látom, olvasom...nem kis dologról van szó. Meglepődtem, amikor a Citalec-nél elolvastam, hogy antidepresszáns.! Nekem a lábam fáj, de nagyon!
Azóta olvasom, hogy...idegrendszeri dolog...
Jogos a félelmem? Ön mit tanácsolna?Mi vár rám, mi a teendő?
Hálás köszönettel egy( kétségbeesett ) felvidéki magyar asszony.


VÁLASZ


Amennyire tudom, a demielinizációs folyamatokkal járó betegségek tünetei között a fájdalom nemigen szerepel. Első olvasatra nekem is a Lyme kór (Borreliozis) jutott eszembe, ugyanis a késői folyamatban gyakori a végtagok, izmok fájdalmai, u.n. neuropátiás fájdalom. Ennek csillapítására sokszor bevált az Ön által említett két gyógyszer, bár alapvetően nem erre dolgozták ki. Azt gondolom, hogy az eddigi vizsgálatokkal nem sikerült kideríteni a fájdalom okát, ezért tovább kell vizsgálatokat végezni és ez első sorban a neurológus hatáskörébe tartozik. Nem biztos, hogy a demielinizáció és a panasza összefügg egymással.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink