• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

    • Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

      Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

    • Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

      Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

  • egynapos sebészet
    • Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

      Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

    • Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

      Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

    • Felfüggesztették az egynapos sebészeti ellátásokat

      Felfüggesztették az egynapos sebészeti ellátásokat

Tisztelt Doktor Úr! Nehéz nekem erről irni, de nagyon aggaszt valami amire szeretnék választ kapni. Édesapámnak 8 éve strókja volt, a jobb oldala teljesen lebénult, de hála a kezeléseknek ...

... valamennyire el tudta látni magát. Nemrég elesett és combnyaktörést szenvedett, majd kapott egy trombózist. A kórházból műtét nélkül kiadták és mindennap kapnia kellett egy injekciót, aminek a neve Clexane Forte 120 mg/0,8 ml oldatos injekció előretöltött fecskendőben. Édesapám 91.évében volt, combnyaktörése óta ágyban feküdt és állandó ápolásra, gondozásra szorult. Az utóbbi időben napközben kitettük a rokkantkocsiba és ott elvolt egy fél nap. Az injekciót minden nap egy gondozónő adta be, aki a helyi Idősek Otthonából járt ki. Kb. 3 hónapig ment ez így, amikor az egyik éjszaka elhalálozott. Előtte semmilyen jel nem volt, csak mintha nehezebben vette volna a levegőt. Nincs ebben semmi, hogy egy 91. évében járó beteg ember elhalálozik, azonban a temetés után közvetlen a haláleset előtt vásárolt 3 doboz injekciót elakartam ajándékozni a helyi Idősek Otthonának, akkor vettem észre, hogy azon a napon amikor édesapám éjszaka elhalálozott, elfelejtette a gondozónő beadni neki az injekciót.
Kérdésem, ami nem hagy nyugodni, lehet-e köze az egy injekció kihagyásának a halálesethez, vagy csak a kor miatt egyszerűen leállhatott alvás közben a szive? Az ügyeletes orvos megvizsgálta, a kórházi papírok áttanulmányozása után megállapította a halál okát és beáltát, és még aznap éjjel kiszállították a hullaházba.
Boncolás nem történt. Válaszát előre is köszönöm.


VÁLASZ


A gyógyszer adásának elmaradása - ha valóban megtörtént - és édesapja halála között az összefüggés nem valószínű, ugyanis a gyógyszer hatása még az utolsó beadás után 24 órával is kimutatható, különösen az említett adagban, idős korban pedig a hatás sokkal lassabban csökken, mint fiatalabb korban. A gyógyszer első sorban a vénás tromboembolia megelőzésére szolgál. Ha a halált megállapító orvosban ennek a lehetősége nem merült fel, az is az említett összefüggés ellen szól.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink