• nátha
    • A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

      A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

    • Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

      Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

Endometriosis

Orvos válaszol

Tisztelt Dr. úr!
2010- óta probléma volt a menstruációmmal (közti vérzéseim voltak) Folyamatosan jártam nőgyógyászhoz,de mindig csak gyulladás csökkentőket kaptam. 2012 év vége felé már komolyabb fájdalmaim voltak mindkét oldalon a petefészkem körül...

... 2012 októberben elkezdtek komolyabban vizsgálni, így tüneteim alapján endometriosis-ra gyanakodtak. Ezért 2013 január 17-én megműtöttek (LSK). A műtét során cisztákat is eltávolítottak a petefészkemről,valamint az orvosom elmondása szerint rengeteg "csokoládé" szerű barna szöbetet, vagy mit. A szövettanból bebizonyosodott, hogy endometriosis-om van, így felírtak nekem fél évre való VISANNE tablettát. Az első két hónap szedése teljesen mellékhatás mentes volt, a menstruációm ugyan úgy megjött, a fájdalom és a közti barnás vérzés nem múlt el. Most kezdem a 3 havi adagot szedni, de a menstruációm késik majdnem 2 hetet, közösülés még mindig fájdalmat okoz, és kezd vissza térni a barnás vérzés is. Terhességi tesztet végeztem 2x, eredménye negatív lett. Attól tartok, hogy ez a gyógyszer nem segít rajtam semmit, ugyan is az össze rossz tünet, amire szedem megmaradt. Esetleg tudna valami hatásosabb gyógymódot,vagy türelmetlen vagyok??


VÁLASZ


Kedves Kérdező!
​​
Amint Ön is olvashatta a rovat főoldalán: sajnos jelenleg nincs a rovatban válaszoló nőgyógyász szakorvosunk. Kezelőorvosával egyeztesse a szükséges további lépéseket.
a szerk.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink