• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

      Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

    • Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

      Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

  • egynapos sebészet
    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

      Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

    • Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

      Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

fogamzásgátló okozhat-e erythema nodosum kialakulását

Orvos válaszol Szerző:

Érdeklődni szeretnék, hogy fogamzásgátló(lindynette) szedése okozhatja-e az erythema nodosum kialakulását..Egy éve már átestem ezen a betegségen(lábamon volt), egy Staphylococcus fertőzés miatt.Akkor azt mondta az orvos, hogy nyugodtan szedhetem a fogamzásgátlót..most viszont újra előjött a betegség.hogyan tudnám kideríteni, hogy van-e köze hozzá?

Tisztelt Hölgyem!
A fogamzásgátló biztosan nem okoz erythema nodosumot, de azt sajnos kizárni, hogy más okok mellett elősegíti a klinikai megnyílvánulását nem lehet.
Tisztelettel

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink