• nátha
    • A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

      A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

    • Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

      Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

Kedves Orvos válaszol!

BTSZB-t és magas vérnyomást diagnosztizáltak.
(Részben az orvosi szoba hatása igen magas vérnyomásom. Amíg nem tudtam a betegségről elsőször angiológiai rendelésen 150/80, pár hét múlva kardiológián már 190/100...

... Otthon korábban 125/80 értékeket mértem. Még gyógyszer nélkül, de már betegség tudattal is csak maximum 140/85 értéket. A Coverex hatására 120/84.)
Első lépésként Coverex-AS 5mg/1,25mg (reggel 1 szem) gyógyszert kaptam.
A visszereimre Detralex 500 mg (délben és este) készítményt szedek, ami eddig görcs és fájdalommentességet biztosított.
(Erről a kardiológust is tájékoztattam.)
A vérnyomáscsökkentő szedése után néhány nappal visszatértek a görcsök (bal kézfej, bal alsó lábszár). Korábban néhány szem vagy nap kihagyása sem okozott problémát.
Lehet valamilyen összefüggés a két gyógyszer hatása között, vagy ez csak véletlen?


VÁLASZ


Egyik gyógyszer mellékhatásai között nem szerepelnek az izomgörcsök. Könnyen lehet, hogy csak véletlen egybeesésről van szó. A két gyógyszer aggodalom nélkül szedhető együtt. Ha a panasz gyakran jelentkezik vagy állandósul, feltétlenül keresse fel kezelőorvosát.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink