• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

    • Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

      Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

    • Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

      Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészeti központ létesítése kezdődik Velencén

      Egynapos sebészeti központ létesítése kezdődik Velencén

    • Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

      Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

    • Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

      Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

Tisztelt Doktornő /Úr!!
Körülbelül fél éve -tünetek nem voltak- egy nyaki UH vizsgálat a bal oldalon egy kb. 14 cm hosszú, echoszegény sima felszínű lágy plakkot mutatott ki, mely 45-50 %-ban szűkítette a lument. A vizsgálatot fél év után megismételtük, ahol ...

... egy másik helyen egy másik vizsgáló orvos az előzmények tudta nélkül alapos ellenőrzést köveően nem talált komoly elváltozást egyik oldalon sem, a jobb oldalon mérsékelt, a bal oldalon egyhe fokú atherosclerosist állapított meg haemodinamikai eltérés nélkül. Az orvosom se nagyon értette, hova tünt az elzáródás, de azt mondta, hogy örüljünk neki. Az első vizsgálatot követően a lipidológus orvos előszőr Aspirin Protectet, Xetert, majd Obradont írt fel, de mindkettő izomproblémát okozott. Ezután Zocort kaptam, amit minden másnap kell bevennem- 10 mg.-ot. Ez is okozott görcsös fájdalmakat, de nem annyira zavar. A napokban vérvétel is történt, ahol a karbamid érték magasabb lett, (7.3 mmol/l
-7.1-ig jó), pedig a gyógyszer elkezdése előtt még 6 mmol/ l volt és soha nem volt 6.3 -nál magasabb. A CK érték 400 U/l lett- 190-ig jó, valamint az összkoleszterin pedig 5.7 mmol/l /5-ig jó, a gyógyszer a koleszterinemet nem vitte lejjebb, előzőekben 5 volt az összkoleszterinem. A kreatinin szint jó volt, 92 mmol/l -106-ig jó.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a Zocor okozhatta-e a karbamid emelkedését, valamint okozhat-e hosszútávon vesekárosodást?
Köszönettel


VÁLASZ


A gyógyszerismertető nem említi, hogy bármelyik vérzsír csökkentő gyógyszer veseproblémákat okozna. A statinokra azonban jellemző azonban az izomszövet károsítása. Az ismert mellékhatások miatt mindig mérlegelni kell, hogy indokolt-e a gyógyszer alkalmazása, nem lehetséges-e megfelelő eredményt elérni életmód változtatással. Az említett Ck érték meggondolásra késztető. Az ultrahangos vizsgálatok eltérésére objektív magyarázatot adni nem tudok, különböző készülékek, különböző vizsgálók, tévedés mint lehetséges okok.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink