• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

      Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

    • Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

      Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

  • egynapos sebészet
    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

      Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

    • Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

      Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

Kedves Doktor Úr/ Doktornő,
Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e hízni attól, ha valaki túl sok L-thyroxint szed? Engem 2 éve műtöttek meg hyperthyreosis miatt. Emiatt kaptam az l-thyroxint. Viszont azt is olvastam, hogy valakinek éppen akkor írják ezt fel, amikor nem alulműködése, hanem ellenkezőleg, pajzsmirigy túltengése van...Előre is köszönöm.

Nem jellemző, hogy az L-thyroxintól valaki hizzon. Miért kell szedni túl sok thyroxint, hiszen annak beállitása az ellenörzéseken alapul, túladagolni nem szabad. Nem tudom, mit ért túltengés alatt. Ha a pajzsmirigy működése kórosan megemelkedik, hyperthyreosis alakul ki, akkor L-thyroxint nem szoktak adagolni. Ha a túltengésen a pajzsmirigy megnagyobbodását érti, akkor van olyan állapot, amikor az L-thyroxint alkalmazzák.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink