• nátha
    • A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

      A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

    • Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

      Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

mandulaműtét

Orvos válaszol

Jó napot kívánok! 2013.05.15-én vették ki a mandulámat,kaptam rá cataflam v-50 tablettát,elsőre mikor megittam szédültem tőle,elálmosodtam,ezzel még nem is foglalkoztam annyira...

... betudtam annak,hogy erős biztosan azért. 3.alkalom után beszedése után 2,5 órával hirtelen rosszul lettem,erős,gyors szívverés (megmértem a vérnyomásom 128/95/113) szédülés,ájulásérzés,nehéz légvétel voltak a tünetetek.kb 10-15 percig tartott,aztán szép lassan elmúlt.Azóta nem mertem bevenni a cataflamot,de olyan erős fájdalmaim vannak,hogy sajnos az algopyrint még 2db esetén sem hat.Ön szerint okozhatta a cataflam vagy lehetett más a probléma? és mit szedjek mit javasol? Válaszát előre is köszönöm!


VÁLASZ


Tisztelt Levélíró!

Abban az esetben, ha valaki az orvosa által javasolt gyógyszer beszedése után nemkívánatos mellékhatást észlel, akkor azt rögtön jelentenie kell a gyógyszert felíró orvosának. Így lehet eldönteni azt, hogy túlérzékeny-e valaki valamelyik hatóanyagra. Keresse fel a fül-orr-gégészt, hisz vényre kellene felírni fájdalomcsillapítót. És azt is el kellene dönteni, hogy Ön a hatóanyagra érzékeny-e. Illetve szedhet-e a továbbiakban ún. nsaid-ot, ebbe a gyógyszercsoportba tartozik a Cataflam is.

dr Gerencsér Emőke

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink