• nátha
    • A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

      A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

    • Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

      Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

Üdvözlöm!
A kérdésem csak annyi lenne, amit nem lehet tudni manapság, a túl sok hamis információk miatt, hogy mégis milyen a helyes táplálkozás, mennyi a napi mozgás szükségletünk?
Sajnos meghíztam, elkezdtem rendszeresen sportolni, de a táplálkozás is fontos lenne!

A megfelelő táplálkozásban a fehérjék, zsírok, szénhidrátok arányát pontosan megadni nem lehetséges, mert jelentősen függ a fizikai tevékenységtől, életkortól, nemtől és még több tényezőtől. A napi mozgásszükséglet sem határozható meg. Általánosságban azt lehet mondani, hogy a táplálék 25% legyen fehérje, ugyancsak 25%-a zsír és mintegy 50 %-a szénhidrát. Ezek az összetevők származhatnak természetesen mindenféle termékekből (növényi, állati). Testépítésnél a fehérjebevitelt fokozni kell, tehát az arányok eltolódhatnak részben az arányok, részben a mennyiséget illetően. A mozgásról: annyit mozogjon, amennyitől még nem érzi magát kellemetlenül, kényelmetlenül. A mozgás mennyiségét pedig naponta, apránként fokozni kell, mindig addig a határig, amíg a kellemes fáradtságérzést nem érezzük. Ez a napi 1-1,5 óra intenzív sport mellett szokott bekövetkezni. A szenvedés nem biztos, hogy jót tesz.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink