• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

  • egynapos sebészet
    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

Tisztelt Doktornő /Doktor úr !
33 éves fiam ügyében érdeklődnék. Ma leesett a pulzusszáma 40-45-re, ami egy nagyfokú fáradságérzettel társult. (A vérnyomása közben normális maradt)...

... Voltak már hasonló „gyengeség-tünetei” és 7 évvel ezelőtt kivizsgálásnál azt mondták, hogy valami rosszul záródik a szív(billentyű?) vagy izom? …. nincs nálam a papírja, így pontosan nem tudom leírni. Bisoblock 5mg-ot szed azóta is (esténként)
Egy héttel ezelőtt kezdődött bélpanaszok miatt napokig nem tudott enni, és rosszul érezte magát. Szintén évek óta fennálló reflux problémára pantoprazolt szed. (szintén esténként)
Úgy tűnt, az utóbbi napok bél-panaszos rosszullétei elmúltak, és ma jelentkezett ez a nagyfokú gyengeség.
Milyen kapcsolat lehet a bélpanaszok és a pulzus csökkenése között?
Milyen konkrét kivizsgálás szükséges ?
Hol vizsgálják gasztroenterológiai és kardiológiai szempontból egyaránt ?
Milyen lehetséges okok okoznak ilyen tünetet?
Szeretnék ezzel kapcsolatban egy kis tájékoztatást kapni.
Előre is köszönöm válaszát:
egy aggódó anya


VÁLASZ


A tartós koplalás vezethet gyengeséghez, de maga a hasmenést okozó esetleges fertőzés is. A gyomorsav elleni szer magnéziumhiányhoz vezethet, a laboratóriumi vizsgálat indokolt. Sokféle elváltozásra, eltérésre lehet gondolni, de közelebb jutni a diagnózishoz csak részletesebb vizsgálatokkal lehet. A sokrétű panaszok miatt általános belgyógyászati kivizsgálást javaslok, ahol el tudják azt is dönteni, szükség van-e specialista (pl. kardiológus ) bevonására.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink