• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

  • egynapos sebészet
    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

Tisztelt Cím!
35 éves nő vagyok, 164 cm, 58 kg. Kb. fél éve erős szívdobogásérzésem van, azt figyeltem meg, hogy evés után erősödik. Korábban heti többször sportoltam...

... most nem érzek erőt hozzá, kedvetlen és levert vagyok. Kétszer is előfordult, hogy túlzott cukorfogyasztás (sütemények) után 1,5-2 órával izzadni kezdtem, miközben rázott a hideg, kezem és lábam remegett, az erőm elhagyott. Ez körülbelül negyed óra után kezdett lassan megszűnni. (Azóta minimális cukrot fogyasztok.) Ugyanezeket a tüneteket váltja ki a hirtelen stresszhatás is nálam. Nemrég elmentem egy terheléses cukor-inzulin vizsgálatra, ami a következő eredményeket hozta: 0 perces glucose: 4,6 mmol/L (ref. 3,8-6.0); inzulin: 4,3 mIU/L (ref. 2,6-24,9) 60 perces glucose: 5,9 mmol/L; inzulin: 35,6 mIU/L 120 perces glucose: 2,9 mmol/L (ref. 4,1-7,8) inzulin: 20,8 mIU/L. Ön szerint tüneteimet okozhatja ez a cukorszint ingadozás? Segítségét előre is köszönöm!


VÁLASZ


Meggyőződésem, hogy a panaszit nem a cukorháztartás zavara okozza, az Ön által közöltek nem olyan mértékű ingadozások, amelyekkel a panaszai magyarázhatóak. Sokkal valószínűbbnek tartom a külső körülmények hatását.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink