• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

  • egynapos sebészet
    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

Kedves Szakorvos
Szeretném kérdezni,hogy már vagy 2 éve arra ébredek hogy ki vagyok izzadva (mellkasi izzadásról van szó), és napközben néha heves szívdobogás jön rám...

... minden előzetes nélkül ( nem idegeskedem), és viszketek este mikor lefekszem.
Előre is köszönöm a válaszát.
Tisztelettel "rózsa"


VÁLASZ


Nem szívbetegségre utalnak a panaszai. A ritmuszavarok jelentős része kellemetlenek ugyan, de ártalmatlanok. A ritmuszavar milyenségét csak annak fennállása alkalmával végzett ekg vizsgálattal lehet megállapítani és ettől függ az is, hogy szükség van- valamilyen kezelésre. Nehéz megszervezni viszont a rosszullét alkalmával a vizsgálatot, de erre a célra vannak olyan készülékek, amelyek a szív 24 órás tevékenységét rögzítik. Az izzadással kapcsolatban – mivel két éve áll fenn – súlyosabb betegségre következtetni nem lehet, viszont hölgyeknél bizonyos életkorban nem ritka jelenség. A viszketésnek igen sok oka lehet, egyik leggyakoribb a bőr száraz állapota, ami a manapság használt samponok nem ritka mellékhatása, de felmerülhet a hormonháztartás zavara is (pl. cukorbetegség).

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink