• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Az oktatás átalakításáról tartottak fórumot az SE-n

Regionális hírek 2019.02.16 Forrás: Semmelweis Egyetem
Az oktatás átalakításáról tartottak fórumot az SE-n

A megújult orvosképzés két év elméletből, egy átmeneti évből és három év klinikumban eltöltött szakaszból épül majd fel.

Az oktatás strukturális átalakításával kapcsolatban kérdezhették a hallgatók Dr. Merkely Bélát a Hallgatói Önkormányzat által szervezett interaktív fórumon. Az egyetem rektora röviden összefoglalta a curriculum átstrukturálásának terveit, beszélt az oktatásban várható reformokról, majd előadását követően válaszolt a hallgatók kérdéseire, reagált javaslataikra, észrevételeikre - tudósított a rendezvényről az egyetem honlapja.

Az immár második alkalommal megszervezett hallgatói fórum központi témája ezúttal a hallgatókat leginkább érintő és érdeklő kérdés, az oktatás strukturális átalakítása volt. Dr. Merkely Béla kiemelte, a Hallgatói Önkormányzat által szervezett fórumoknak kiemelt jelentősége van, a hallgatókkal történő folyamatos egyeztetés ugyanis fontos pillére a jövőbeni reformok bevezetésének, az első nagy lépés a curriculum átalakításához. Beszédében hangsúlyozta, ez év szeptemberében a Semmelweis Egyetem a 250. akadémiai évébe fordul, mely dátum mérföldkőnek számít. Hozzátette: a jubileumi év a következő negyed évezredet alapjaiban fogja megváltoztatni, hiszen a Szegedi, a Pécsi és a Debreceni Tudományegyetemmel összhangban és egyetértésben megtörténik az első nagy curriculum-reform az orvosképzésben.

A rektor összefoglalójában hangsúlyozta, bár az elméleti oktatás magas színvonalú a Semmelweis Egyetemen, a fejlődés útjára csak úgy lehet rálépni, ha a gyakorlati oktatás felzárkózik az elméleti képzés minőségéhez, és jobban egymásra épül a két terület. Elmondta, hosszú ideje vizsgálják és elemzik a Times Higher Education (THE) világrangsor első 100 intézményének curriculumát, és a tapasztalatok alapján egyértelmű, hogy nem lehet tovább folytatni az elmúlt 40-50 év gyakorlatát. Kiemelte: a hagyományok arra jók, hogy kiinduljunk belőlük, de nem szabad csupán ismételni a berögzött gyakorlatokat.

Mint kiemelte, az egészségügynek olyan orvosokra van szüksége, akik megfelelő elméleti alapon, de valódi klinikai gyakorlattal rendelkeznek. A cél, hogy az oklevél kézhezvételét követően a maximum ötéves posztgraduális szakaszba belépve már valóban az adott szakorvosi képzés elméletét és manuális részleteit tanulják a hallgatók. Az orvosképzés megújult hatéves curriculuma két év elméletből, egy átmeneti évből és három év klinikumban eltöltött szakaszból épül majd fel. Utóbbi közvetlenül a betegágy melletti, döntően tömbösített gyakorlati oktatást takar, ahol az elméleti alapokat csupán felfrissítik – fogalmazott a rektor.

A rektor összefoglalóját követően a fórum interaktívan folytatódott, a hallgatók elsősorban a curriculum strukturális átalakításának részleteire voltak kíváncsiak, érdeklődtek a többi egyetemi kart érintő reformok részleteiről, illetve a Semmelweis XXI. Fejlesztési Projekt kapcsán várható változásokról, fejlesztésekről is tettek fel kérdéseket. (Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem)