• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

  • egynapos sebészet
    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

Az oktatás átalakításáról tartottak fórumot az SE-n

Regionális hírek 2019.02.16 Forrás: Semmelweis Egyetem
Az oktatás átalakításáról tartottak fórumot az SE-n

A megújult orvosképzés két év elméletből, egy átmeneti évből és három év klinikumban eltöltött szakaszból épül majd fel.

Az oktatás strukturális átalakításával kapcsolatban kérdezhették a hallgatók Dr. Merkely Bélát a Hallgatói Önkormányzat által szervezett interaktív fórumon. Az egyetem rektora röviden összefoglalta a curriculum átstrukturálásának terveit, beszélt az oktatásban várható reformokról, majd előadását követően válaszolt a hallgatók kérdéseire, reagált javaslataikra, észrevételeikre - tudósított a rendezvényről az egyetem honlapja.

Az immár második alkalommal megszervezett hallgatói fórum központi témája ezúttal a hallgatókat leginkább érintő és érdeklő kérdés, az oktatás strukturális átalakítása volt. Dr. Merkely Béla kiemelte, a Hallgatói Önkormányzat által szervezett fórumoknak kiemelt jelentősége van, a hallgatókkal történő folyamatos egyeztetés ugyanis fontos pillére a jövőbeni reformok bevezetésének, az első nagy lépés a curriculum átalakításához. Beszédében hangsúlyozta, ez év szeptemberében a Semmelweis Egyetem a 250. akadémiai évébe fordul, mely dátum mérföldkőnek számít. Hozzátette: a jubileumi év a következő negyed évezredet alapjaiban fogja megváltoztatni, hiszen a Szegedi, a Pécsi és a Debreceni Tudományegyetemmel összhangban és egyetértésben megtörténik az első nagy curriculum-reform az orvosképzésben.

A rektor összefoglalójában hangsúlyozta, bár az elméleti oktatás magas színvonalú a Semmelweis Egyetemen, a fejlődés útjára csak úgy lehet rálépni, ha a gyakorlati oktatás felzárkózik az elméleti képzés minőségéhez, és jobban egymásra épül a két terület. Elmondta, hosszú ideje vizsgálják és elemzik a Times Higher Education (THE) világrangsor első 100 intézményének curriculumát, és a tapasztalatok alapján egyértelmű, hogy nem lehet tovább folytatni az elmúlt 40-50 év gyakorlatát. Kiemelte: a hagyományok arra jók, hogy kiinduljunk belőlük, de nem szabad csupán ismételni a berögzött gyakorlatokat.

Mint kiemelte, az egészségügynek olyan orvosokra van szüksége, akik megfelelő elméleti alapon, de valódi klinikai gyakorlattal rendelkeznek. A cél, hogy az oklevél kézhezvételét követően a maximum ötéves posztgraduális szakaszba belépve már valóban az adott szakorvosi képzés elméletét és manuális részleteit tanulják a hallgatók. Az orvosképzés megújult hatéves curriculuma két év elméletből, egy átmeneti évből és három év klinikumban eltöltött szakaszból épül majd fel. Utóbbi közvetlenül a betegágy melletti, döntően tömbösített gyakorlati oktatást takar, ahol az elméleti alapokat csupán felfrissítik – fogalmazott a rektor.

A rektor összefoglalóját követően a fórum interaktívan folytatódott, a hallgatók elsősorban a curriculum strukturális átalakításának részleteire voltak kíváncsiak, érdeklődtek a többi egyetemi kart érintő reformok részleteiről, illetve a Semmelweis XXI. Fejlesztési Projekt kapcsán várható változásokról, fejlesztésekről is tettek fel kérdéseket. (Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem)

Legolvasottabb cikkeink