• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Kisiskolásoknak mutatták meg, milyen fogyatékkal élni

Regionális hírek 2019.05.03 Forrás: Semmelweis Egyetem
Kisiskolásoknak mutatták meg, milyen fogyatékkal élni

Az érzékenyítő programok hasznosságát tudományos munka keretében is igyekeznek bizonyítani.

Játékos formában mutatták be a Semmelweis Egyetem Pető András Karának (PAK) munkatársai és hallgatói kisiskolások számára azt, hogy milyen kihívásokkal néznek szembe a mozgássérült gyermekek nap mint nap, valamint arról is szó esett, hogy miként lehet fogyatékos társaikkal együtt játszani, nekik segíteni - számolt be róla az egyetem honlapja.

A Kós Károly Általános Iskola alsó tagozatos tanulói közül 120-an számtalan feladaton keresztül ismerkedhettek meg a mozgássérült társaikat segítő eszközökkel: kipróbálhatták, hogy milyen szájjal vagy éppen lábbal festeni, segíthettek egymásnak azon az akadálypályán, amelyen kerekesszékkel kellett végigmenni, illetve átélhették, milyen érzés térdsínben közlekedni, könyöksínben labdával célba dobni, fejpálcával kommunikálni.

Társadalmi igényre felel ez a kezdeményezés, mivel egyre nagyobb az érdeklődés az iránt, hogy többségi általános iskolák sérült gyermekeket fogadhassanak az osztályokba, de sem a gyerekek, sem a szülők, sem pedig a tanítók nincsenek felkészülve arra, hogyan bánjanak a mozgásukban korlátozott társaikkal – mondta el Mátyásiné Kiss Ágnes, a PAK Pedagógiai Intézetének igazgatója arról, hogy mi hívta életre a programot. “Szeretnénk, ha a kisiskolások beleélhetnék magukat egy kicsit a mozgássérült gyermekek életébe” – tette hozzá. Véleménye szerint az ilyen típusú érzékenyítő programokra azért van szükség, mert ilyen idős korukban a gyermekekben még nincsenek előítéletek. A teljes beszámoló a képgalériával itt található

(Fotó: Tatai Balázs – Semmelweis Egyetem)