• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

  • egynapos sebészet
    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

Kisiskolásoknak mutatták meg, milyen fogyatékkal élni

Regionális hírek 2019.05.03 Forrás: Semmelweis Egyetem
Kisiskolásoknak mutatták meg, milyen fogyatékkal élni

Az érzékenyítő programok hasznosságát tudományos munka keretében is igyekeznek bizonyítani.

Játékos formában mutatták be a Semmelweis Egyetem Pető András Karának (PAK) munkatársai és hallgatói kisiskolások számára azt, hogy milyen kihívásokkal néznek szembe a mozgássérült gyermekek nap mint nap, valamint arról is szó esett, hogy miként lehet fogyatékos társaikkal együtt játszani, nekik segíteni - számolt be róla az egyetem honlapja.

A Kós Károly Általános Iskola alsó tagozatos tanulói közül 120-an számtalan feladaton keresztül ismerkedhettek meg a mozgássérült társaikat segítő eszközökkel: kipróbálhatták, hogy milyen szájjal vagy éppen lábbal festeni, segíthettek egymásnak azon az akadálypályán, amelyen kerekesszékkel kellett végigmenni, illetve átélhették, milyen érzés térdsínben közlekedni, könyöksínben labdával célba dobni, fejpálcával kommunikálni.

Társadalmi igényre felel ez a kezdeményezés, mivel egyre nagyobb az érdeklődés az iránt, hogy többségi általános iskolák sérült gyermekeket fogadhassanak az osztályokba, de sem a gyerekek, sem a szülők, sem pedig a tanítók nincsenek felkészülve arra, hogyan bánjanak a mozgásukban korlátozott társaikkal – mondta el Mátyásiné Kiss Ágnes, a PAK Pedagógiai Intézetének igazgatója arról, hogy mi hívta életre a programot. “Szeretnénk, ha a kisiskolások beleélhetnék magukat egy kicsit a mozgássérült gyermekek életébe” – tette hozzá. Véleménye szerint az ilyen típusú érzékenyítő programokra azért van szükség, mert ilyen idős korukban a gyermekekben még nincsenek előítéletek. A teljes beszámoló a képgalériával itt található

(Fotó: Tatai Balázs – Semmelweis Egyetem)

Legolvasottabb cikkeink