A miniHIS bármely alap- és járóbeteg-szakellátásban működési engedéllyel rendelkező orvos számára ingyenesen elérhető.
A háziorvosok számára fejlesztett miniHIS medikai rendszer teljeskörűen támogatja a betegellátást. Használatával a legkisebb praxisok és a praxisközösségek is eleget tudnak tenni a törvényben előírt adatszolgáltatási kötelezettségüknek. Az ingyenes rendszer számos olyan modullal és funkcióval rendelkezik, amely csökkenti a betegellátás során keletkezett adminisztrációs és dokumentumtárolási terheket. Biztonságos felülete könnyen kezelhető, csupán megfelelő internetkapcsolat szükséges hozzá.
Az Egészséginformatikai Szolgáltató és Fejlesztési Központ (ESZFK) által fejlesztett miniHIS egészségügyi szoftver segítségével a betegdokumentáció és betegút átláthatóbbá és gördülékenyebbé válik. A rendszer az ellátás során keletkezett egészségügyi adatokat, dokumentumokat, eseményeket, és ezek esetleges változásait folyamatosan továbbítja az EESZT felé, valamint a háziorvosok jelentéstételi kötelezettségét is teljesíti a NEAK felé. Ezáltal a felhasználók eleget tudnak tenni a törvényben előírt adatszolgáltatási kötelezettségüknek, és ezen adatok alapján a finanszírozó képes biztosítani az elvégzett munka ellentételezését.
A miniHIS főbb funkciói:
• páciens adatainak rögzítése és nyilvántartása (pácienstörzs)
• betegéletút nyomon követése (eRecept, eBeutaló, eGYSE recept, eProfil adatok)
• sürgősségi adatkérés
• ellátási adatok, ambulánslap rögzítése
• saját dokumentumok csatolása az ellátáshoz
• dokumentumgenerálás (sablon alapján előállítható dokumentumok: orvosi látlelet és vélemény, betegszállítási nyomtatvány, véralkoholszint mérési nyomtatvány, mentési utalvány)
• EESZT-naplózási lekérdezések
• táppénz-dokumentáció
• vezetői engedélyhez tartozó alkalmassági vélemény kezelése
• tartósan beteg igazolás (emelt szintű családi pótlékhoz)
• Társadalombiztosítási Azonosító Jellel való azonosítás az Összerendelési Nyilvántartás alapján
• teljesértékű ügyeleti rendszer
• kötelező adatszolgáltatás a NEAK és az EESZT felé
A miniHIS hitelesített és adatvédelmi szempontból biztonságos egészségügyi platform, egyedülálló módon kapcsolódik a magyar közigazgatási rendszerhez. Így például vezetői engedélyekhez szükséges alkalmassági vélemény, illetve emelt szintű családi pótlék igényléséhez szükséges tartósan beteg igazolás kiállítására is lehetőséget biztosít.
Felhasználóbarát felület
A miniHIS bármely alap- és járóbeteg-szakellátásban működési engedéllyel rendelkező orvos számára ingyenesen elérhető. Alkalmazása mellett nemcsak a költségmentesség és az alacsony eszközigény szól, hanem a gyorsan elsajátítható használat is. Telepítést nem igényel, megfelelő internethálózat birtokában a támogatott böngészőből (pl.: Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox) elérhető az Európai Unió határain belül. Első alkalommal regisztráció szükséges, ezt követően eSzemélyi igazolvánnyal vagy mobilTokennel lehet belépni a rendszerbe.
Mindemellett a rendszer funkcióit és a felületek megjelenését az ESZFK folyamatosan fejleszti ezzel is támogatva a felhasználók munkavégzését.
A rendszerhasználat során felmerülő kérdéseket telefonon (+36 1 920 1050) vagy e-mailen (minihis.eeszt@eszfk.hu) tudják feltenni a felhasználók az ESZFK Ügyfélszolgálatának.
A szoftver különösen ajánlott azok számára, akik jelenleg nem használnak semmilyen informatikai programot, nyilvántartásuk és adminisztrációs tevékenységük papíralapon történik, illetve meglévő rendszerük lecserélésén gondolkoznak.
A miniHIS szoftverről és használatbavételének folyamatáról további információk a www.eszfk.hu/minihis weboldalon találhatóak.