• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Kémiatanárok példaértékű munkáját ismerte el a Richter

Hírek 2023.10.17 Forrás: Weborvos
Kémiatanárok példaértékű munkáját ismerte el a Richter

Azok a kémiatanárok, akiket idén díjazunk, példaképei a módszertani mesterség birtoklásának és a jövő iránti felelősség gyakorlásának.

Négy kémiatanár vehette át kiemelkedő szakmai munkásságáért a Magyar Kémiaoktatásért díjat a Magyar Tudományos Akadémián - adták hírül közleményben. Az elismerést a Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért kuratóriuma évente ítéli oda olyan középiskolai és általános iskolai kémiatanároknak, akik évtizedeken át tartó áldozatos munkájukkal jelentősen hozzájárulnak a magas színvonalú szakképzéshez, kiemelt figyelmet fordítanak a kémia oktatására, megszerettetésére, valamint a tehetséges diákok felkarolására. Az idei díjazottak: Albertné Gávris Éva, Budapest V. Kerületi Hild József Általános Iskola; Bárány Zsolt Béla, Debreceni Református Kollégium Dóczy Gimnáziuma; Kalydi György, Győri SZC Baksa Kálmán Két Tanítási Nyelvű Gimnázium; Terjékiné Tóth Edit Aranka, Szolnoki SZC Pálfy-Vízügyi Technikum.

Az ország legnagyobb innovációs bázisaként a Richter Gedeon Nyrt. elkötelezett a társadalmi szerepvállalás legkülönbözőbb formái iránt. Ennek keretében a Richter – lehetőségeihez mérten – kiemelten támogatja a természettudományos közoktatást és élénk figyelemmel kíséri annak helyzetét, hiszen a társadalom és a cég jövője nagymértékben függ ennek színvonalától. Ebben a szellemben és ezzel a céllal a Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért kuratóriuma ítéli oda a kémiatanároknak a rangos elismerést, a személyenként egymillió forinttal járó díjat.

- Itt élnek és alkotnak közöttünk azok a csodálatos tanáregyéniségek, akik még a legfogékonyabb, gyermek- és kamaszkorban képesek életre szóló élmények, felismerések vagy motiváló versenyeredmények útján eljegyezni tanítványaikat a kémiával, szakmai utánpótlást képezve a vegyiparnak és a gyógyszeriparnak. Áldozatos, nehézségekkel dacoló munkájuk ritkán kerül méltó elismerésre, megbecsülésre, pedig napjainkban erre minden korábbinál nagyobb szükségük lenne - mondta dr. Szakács Zoltán, a kuratórium elnöke. Idén immár 24. alkalommal nyeri el négy kiváló kémiatanár a Magyar Kémiaoktatásért díjat, akik személyes varázsukkal, tehetséges diákjaik mentorálásával, tananyagszerzői, szakmai közéleti vagy tudománytörténeti munkásságukkal segítették a magyar kémiaoktatás ügyét. Rajtuk kívül minden elhivatott, magas színvonalon oktató kémiatanárnak is az egész Richter nevében szeretném a köszönetemet, hálámat és elismerésemet tolmácsolni mindazért, amivel naponta megajándékozzák a gyermekeinket, valamint további erőt, inspirációt, hitet és kitartást kívánok a munkájukhoz! - tette hozzá. ­

A kémia fontos. A kémia maga az élet. A kémia a lombikok, kémcsövek, az ezekben végrehajtott kémiai reakciók mágikus, de bonyolult világa. A kémia egyúttal az érzékszervileg érzékelhetetlen, az emberi elme számára csak absztrakt fogalom- és modellalkotáson keresztül leírható jelenségek világa is. Ez a kettősség teszi a kémiát nehéz tantárggyá, és ez állítja a kémiatanárokat komoly kihívás elé: vajon sikerül-e az elmélet és a gyakorlat között egyensúlyozva tanítványaikkal megszerettetniük a tantárgyat, vagy tán ennek épp az ellenkezője fog történni… A kémiát jól tanítani nemcsak oktatásmódszertani kérdés, hanem hatalmas felelősség a jövő iránt. Azok a kémiatanárok, akiket idén díjazunk, példaképei a módszertani mesterség birtoklásának és e felelősség gyakorlásának. Az egész Richter nevében szeretném őszinte elismerésemet, tiszteletemet és hálámat kifejezni nekik a diákjaikra, és rajtuk keresztül a világra gyakorolt hatásukért, a rendületlen hivatástudatukért - mondta el Prof. Dr. Szántay Csaba, tudományos főtanácsadó, egészségügy és oktatástámogatási vezető.

(A csoportképen balról-jobbra: Bárány Zsolt Béla, tanár, Debreceni Református Kollégium Dóczy Gimnáziuma; Dr. Riedel Miklós, a kuratórium titkára, Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért; Kalydi György, tanár, Győri SZC Baksa Kálmán Két Tanítási Nyelvű Gimnázium; Dr. Szakács Zoltán László, elnök, Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért; Albertné Gávris Éva, tanárnő, Budapesti V. Kerületi Hild József Általános Iskola; Prof. Dr. Szántay Csaba, a Richter Egészségügy és oktatástámogatási Iroda vezetője; Terjékiné Tóth Edit Aranka, tanárnő, Szolnoki SZC Pálfy-Vízügyi Technikum; Fogarasi József, a kuratórium tagja, Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért.)

Albertné Gávris Éva ars poetica:

„Minden ránk bízott gyermek olyan kincs, akiért nagy felelősséggel tartozunk. Szeretettel, odafigyeléssel és példamutatással kell mellettük állnunk, átsegíteni őket a kamaszkor nehézségein. Mindenki jó valamiben, ezt kell észrevennünk. Arra törekszem, hogy tanítványaim önmagukkal szemben igényes, szociálisan érzékeny, kritikusan gondolkodó, tudásra vágyó emberré válhassanak. Fontosnak tartom, hogy tudják és érezzék, elballagásukat követően is bármikor megkereshetnek és számíthatnak rám.”

Bárány Zsolt Béla ars poetica:

Pedagógusként akkor vagyok igazán eredményes a munkámban, ha azt nem korlátozom a nevelésre és az ismeretek átadására. A tapasztalatom az, hogy minden iskolában – és azon kívül is – szükség van egy olyan támogató rendszerre, amelyben a tanulók és tanárok bátran kérhetnek segítséget. Tévhit, hogy csak a tanulók igénylik a személyre szabott figyelmet. Mi tanárok is rengeteget profitálhatunk a tanítványaink, illetve kollégáink visszajelzéseiből, a közvetlen beszélgetésekből.

Kalydi György ars poetica:

"A jövőbe be kell fektetni és a legjobb befektetés, amit egy ország csinálhat, az a fiatalság nevelése." (Oláh György Nobel díjas kémikus)

Terjékiné Tóth Edit Aranka ars poetica:

A pedagógus feladata csak a vezetés, az útmutatás: ő csak segít, szolgál, míg a gyermek személyisége a maga erejénél fogva fejlődik, mert a gyermek maga cselekszik. (Maria Montessori)

Legolvasottabb cikkeink