• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

MESZ: Miért nem lehet országos egy országos intézet?

Hírek Forrás: MTI - ÖS

A Magyarok Egymásért Szövetsége közleménye az Országos Sajtószolgálaton keresztül:

A magyar lakosság egészségi mutatói nemzetközi összevetésben nyilván annyira kiválóak, hogy szóra sem érdemes az olyan "pitiáner", jelentéktelen téma, mint a vidéki rákos betegek diagnosztizálásának és kezelésének ügye. A vidék Magyarországa fejlett, dúskál a földi javakban, kiváló infrastrukturális adottságokkal rendelkezik, így lakossága gyógyászati ellátását képes egymaga garantálni az országban amúgy elenyésző súlyú fővárosban működő egészségügyi intézmények szerepvállalása nélkül is.

Különösnek cseppet sem nevezhető - legfeljebb az akadékoskodókat meglepő magyar sajátosság - egy hazai országos intézet elsődleges ismertetőjegye. Ami nem más, mint, hogy annak működési területe nem az ország egésze, hanem kizárólag saját települése. A társadalmi kérdések iránt hallatlanul fogékony hazai sajtó tőle szokatlanul némi fáziskéséssel számolt be a rákbetegek diagnosztikai és kezelési viszonyai terén tapasztalható anomáliákról. A betegek, a hozzátartozók, illetve a politika szereplői régóta tudtak, tudhattak a kialakult helyzetről, utóbbiaknak pedig foglalkozási kötelességük lett volna ismerniük azt.

A híradásokból pontosan tudható, hogy a háziorvosi ellátásból, valamint a szakrendelésekről érkező rákos betegek gyakran másfél-két hónapos várakoztatása a lehető legrosszabb életesélyeket jelenti a felismerés koraisága esetén kiválóan gyógyítható megbetegedés leküzdése szempontjából. A vidéki lakosság súlyosan beteg csoportjai számára helyben nem érhető el azon kezelések összessége, melyek révén a túlélés lehetősége biztosított volna számukra. Az állampolgárokat alkotmányosan megillet az egészséghez való jog, amely az egészség megőrzésén túlmenően tartalmazza az azonos színvonalú ellátáshoz való jogot is.

A jelenlegi helyzet, melyben az országosnak nevezett rákkezelési központ finanszírozási nehézségek és hibás törvényi rendelkezések következtében kénytelen a helyben lakó betegeket előnyben részesíteni az ellátáshoz való hozzáférés során, súlyosan alkotmánysértő. A MESZ az egészségügyi finanszírozási rend mélyreható módosítását elengedhetetlennek tartja ahhoz, hogy a hazai egészségügy azonos színvonalú ellátás keretében tudja ellátni a daganatos betegek mindegyikét.

                                                  Magyarok Egymásért Szövetsége

Legolvasottabb cikkeink