• Pollen
    • Magas a csalánfélék pollenkoncentrációja

      Magas a csalánfélék pollenkoncentrációja

    • Allergiás a poratkára? Ne válasszon rákféléket az étlapról!

      Allergiás a poratkára? Ne válasszon rákféléket az étlapról!

    • Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

      Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

  • utazás
    • Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

      Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

  • napártalom
    • Nyári bőrvédő anyagok a konyhából

      Nyári bőrvédő anyagok a konyhából

    • Öt makacs és veszélyes tévhit a napozásról

      Öt makacs és veszélyes tévhit a napozásról

    • Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

      Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

Egy-egy gombóc fagyi még belefér

Lapszemle 2018.06.21 Forrás: nepszava.hu Szerző:
Egy-egy gombóc fagyi még belefér

A csokival bevon jégkrémek igazi kalóriabombák, ezeket semmiképpen nem célszerű mindennap enni.

Ha a táplálkozásunk mértéktartó, sok friss zöldséget, gyümölcsöt tartalmaz és törekszünk a zsírszegénységre, akkor akár naponta, de heti néhány alkalommal biztosan beleférhet a fagylalt – szögezte le a Népszavának Barcza Zsuzsanna dietetikus. Az azonban nagyon fontos, hogy ez egyszerre ne legyen több két gombócnál, még véletlenül se együnk meg egy egész doboznyit. Az ugyanis - fajtától függetlenül - nemcsak cukor, de zsírtartalmában is erős túlzás.

Manapság – mindenféle igényt követve - sokféle ízű és akár „mentességű” fagylalt létezik. Így különböző érzékenység vagy allergia, illetve betegség esetén sem kell feltétlenül lemondani a nyári csemegéről. Kapható ugyanis tej-, tejcukor-, laktóz- és cukormentes fagylalt is. Ha nem tartalmaznak tejterméket, többnyire alacsonyabb az energiatartalmuk is, ilyenek az általában gyümölcsös, sorbet-jellegű fagylaltok, de nem árt figyelni, mert a cukortartalmuk akár a tejesekét is meghaladhatja, ezért nem célszerű azokból sem túl sokat fogyasztani alkalmanként – mondta a dietetikus.

A light-jelölésű fagyiknál célszerű megkérdezni, miből tartalmaz csökkentett mennyiséget, különösen, ha valakinek a szénhidrátbevitelét számolnia kell. Sokszor ugyanis répacukrot nem, de fruktózt tartalmaznak. Ez ugyan kicsit lassabb felszívódású, mint a szacharóz, de van kalória-, energia-, szénhidráttartalma és glikémiás indexe. Az öntet, a tejszínhab és a cukorszórás durván felturbózza, akár meg is duplázhatja az energiatartalmat, ezért ezeket jobb kihagyni. Gluténérzékenység esetén pedig a tölcsért kell elfelejteni – tette hozzá Barcza Zsuzsanna.

Legolvasottabb cikkeink