• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Már nem védhető az orvosnak adott golfbérlet

Lapszemle Forrás: Világgazdaság Online

Akár személy szerint is beazonosíthatóvá válhatnak a gyógyszercégek által szponzorált orvosok és intézmények.

Az Európai Gyógyszergyártók és Egyesületek Szövetségének (EFPIA) transzparencia kódexe szerint legkésőbb 2016 januárjától minden tagvállalatnak - így a Magyarországon működő cégeknek – is nyilvánosságra kell hoznia az orvosokkal és az egészségügyi intézményekkel létrejött szerződéseik legfontosabb adatait, úgy, hogy a támogatott abból beazonosítható legyen, és az is pontosan látható legyen, mire és mekkora összeget kapott. Vannak cégek, amelyek már most kötelezőnek tartják ezt a rendelkezést magukra nézve, Magyarországon azonban még csak készülnek a gyógyszeripari vállalatok a bevezetésére - írja a vg.hu.

Mint Ilku Lívia, a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetségének igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, az adatvédelmi biztostól kérnek iránymutatást ahhoz, hogyan tudnak megfelelni úgy a transzparencia-direktívának, hogy közben a személyiségi és adatvédelmi jogokat sem sértik meg.

Annak ellenére, hogy egy forgalmazót 25, egy gyártót pedig akár 500 millió forintra is bírságolhatna az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGYI) a promóciós szabályok megsértése miatt, tavaly összesen 76, idén eddig pedig mindössze 20, 5 millió forint bírságot szabott ki, amiből a legmagasabb összegű 50 millió forint volt - emlékeztet a lap.

 

 

Legolvasottabb cikkeink