• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Növekszik az Egészségbiztosítási Felügyelethez fordulók száma

Egészségpolitika Forrás: MTI

Fokozatosan növekszik az Egészségbiztosítási Felügyelethez fordulók száma, a február 9-e óta működő kormányhivataltól többségében tájékoztatást kérnek az emberek - közölte Kovácsy Zsombor, a szervezet elnöke pénteken Szegeden.

Május végéig összesen 1.649 alkalommal fordultak a felügyelethez, ebből 932 esetben tájékoztatást kértek az emberek, több mint félezer alkalommal pedig panaszt tettek - mondta a szakember a XIV. Magyar Egészségügyi Napok című konferencián tartott előadásán.

Nagyon sokan a szervezet megalakulása előtti ügyben kérték panaszuk kivizsgálását - a legrégebbi eset 2001-ben történt -, ilyen alkalmakkor azonban nem tudnak eljárni - tette hozzá.

Márciusban a megkeresések többsége a vizitdíjhoz és a kórházi napdíjhoz kapcsolódott, jelenleg a beutalási renddel, illetve az ellátási kötelezettségeikkel kapcsolatos kérdéseikkel fordulnak a felügyelethez az emberek - mondta az elnök.

A panaszok 45 százaléka a díjfizetés aggályos megállapításához, csaknem egyötöde jogszabályokhoz, 11 százalék az egészségügyi ellátáshoz való joghoz kötődött. Áprilisig a kórházakkal kapcsolatos megkeresések tették ki a panaszok felét, az utóbbi időszakban azonban növekedett az alapellátáshoz és a járóbeteg-szakellátáshoz kötődő ügyek száma - közölte Kovácsy Zsombor.

A felügyelet amennyiben a jogszabály vagy a finanszírozási szerződések megsértését észleli, felszólíthatja a szolgáltatót kötelezettsége teljesítésére, más szolgáltatót jelölhet ki, legfeljebb 10 millió forintos pénzbírság kiszabására jogosult, illetve felfüggesztheti, súlyosabb esetben felbonthatja az intézmény finanszírozási szerződését - összegezte a szervezet által alkalmazható szankciókat a szakember.

Kovácsy Zsombor elmondta, az eddig lezárt 159 esetből 85 alkalommal más hatósághoz irányította az ügyet a felügyelet, ezek többsége a szervezet megalakulása előtti panasz volt. Összesen 31 esetben szabtak ki pénzbírságot, ezek többsége 10-50 ezer forintos összegű bírság volt, de akadt néhány, a sajtóban is komoly visszhangot kiváltó milliós nagyságrendű büntetés is.

Az elnök kifejtette, a felügyelet támogatna egy olyan jogszabályváltozást, amely kiegyensúlyozná szankciói tárát, jelenleg ugyanis csak a szolgáltatókkal szemben léphet föl, a biztosítóknál vagy az ÁNTSZ-nél észlelt problémák esetén csak a figyelemfelhívás eszközével élhet.