• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Vége a félrevezető reklámszlogeneknek

Európai Unió Forrás: euro.hu

Véget vethet az élelmiszer és gyógyszergyártó cégek Európa-szerte használt reklámszlogeneinek az Európai Bizottság javaslata.

A javaslat harmonizálni hivatott a homályos és félrevezető ígéretekre vonatkozó szabályozást, melyeket a reklámszakemberek előszeretettel használnak az élelmiszeriparban. Így az "ez a termék legyőzi a stresszt" vagy az "ez a termék javítja hangulatát" kifejezések eltűnhetnek a reklámokból. A Bizottság célja, hogy a reklámokban betiltsa az ilyenfajta állításokat, mert ezek nemcsak nehezen értelmezhetők, de tudományosan is nehezen igazolhatók, és így megtéveszthetik a fogyasztókat,- idézi az euvonal hírét az euro.hu.


A Bizottság látókörében a potenciálisan félrevezető reklámok is szerepelnek. A reklámok sokszor állítják például egyes élelmiszerekről, hogy "90%-ban zsírmentes". Mely lehet, hogy számszerűen pontos adatot takar, de ebből a vásárló esetleg azt a következtetést vonja le, hogy a termék zsírszegény, holott valójában 10% zsírt tartalmaz, ami meglehetősen jelentős mennyiség.


A javaslat szerint azok a termékek például, amelyeken a "zsírszegény" felirat szerepel kevesebb, mint 3 gramm, míg azok, amelyeken a "zsírmentes" kifejezést használják kevesebb mint 0.5 gramm zsírt tartalmazhatnának.
A jelzők úgy, mint például a "light" (könnyű) esetében is szigorításokra kerülhet sor. Pontosabb meghatározást írnak elő a "sóban szegény", "rostokban gazdag" stb. jelzők használata esetén is.


A Bizottság fogyasztóvédelmi szóvivője, Beate Gminder, elmondta, hogy a javaslatok jelentős mértékben szolgálják majd a fogyasztók védelmét, akiknek pontosabb fogalma lesz arról, hogy mit vásárolnak. A változtatásoknak a reklámcégekre gyakorolt hatásáról a szóvivő elmondta: "Hát, ezentúl igazat kell majd mondaniuk".