Véget vethet az élelmiszer és gyógyszergyártó cégek Európa-szerte használt reklámszlogeneinek az Európai Bizottság javaslata.
A Bizottság látókörében a potenciálisan félrevezető reklámok is szerepelnek. A reklámok sokszor állítják például egyes élelmiszerekről, hogy "90%-ban zsírmentes". Mely lehet, hogy számszerűen pontos adatot takar, de ebből a vásárló esetleg azt a következtetést vonja le, hogy a termék zsírszegény, holott valójában 10% zsírt tartalmaz, ami meglehetősen jelentős mennyiség.
A javaslat szerint azok a termékek például, amelyeken a "zsírszegény" felirat szerepel kevesebb, mint 3 gramm, míg azok, amelyeken a "zsírmentes" kifejezést használják kevesebb mint 0.5 gramm zsírt tartalmazhatnának.
A jelzők úgy, mint például a "light" (könnyű) esetében is szigorításokra kerülhet sor. Pontosabb meghatározást írnak elő a "sóban szegény", "rostokban gazdag" stb. jelzők használata esetén is.
A Bizottság fogyasztóvédelmi szóvivője, Beate Gminder, elmondta, hogy a javaslatok jelentős mértékben szolgálják majd a fogyasztók védelmét, akiknek pontosabb fogalma lesz arról, hogy mit vásárolnak. A változtatásoknak a reklámcégekre gyakorolt hatásáról a szóvivő elmondta: "Hát, ezentúl igazat kell majd mondaniuk".