• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A rejtély okát vizsgálják a küldöldi szakértők

Hírek Forrás: MTI

A franciaországi gyártó vizsgálja át a lezuhant mentőhelikopter hajtóműveit, s azok vezérlőegységét.

A franciaországi gyártóhoz szállítják átvizsgálásra a múlt héten lezuhant mentőhelikopter hajtóműveit, a vezérlőegység memóriájának adatait pedig amerikai vagy francia laboratóriumban próbálják majd kiolvasni - közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ).

A mentőhelikopter csütörtökön zuhant le Kiskunlacháza és Apajpuszta között. A gép Paksról Budapestre tartott egy kétéves égési sérült gyerekkel és annak édesanyjával, valamint egy ápolóval és egy orvossal, amikor a pilóta kényszerleszállást hajtott végre. A zuhanás következtében a mentőápoló a helyszínen életét vesztette. Hárman megsérültek, köztük a pilóta, aki vasárnap éjjel meghalt.

A baleset okát nemzetközi szakértői csoport vizsgálja.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet hétfőn a távirati irodát arról tájékoztatta, hogy vezetésével a hétvégén is folytatódott a baleset szakmai vizsgálata. Miután a roncsot a KBSZ hangárába szállították, a vizsgálóbizottság jelenlétében kiszerelték a helikopter mindkét hajtóművét és azok vezérlőegységét. A hajtóműveket a megállapodás szerint a franciaországi gyártóhoz szállítják átvizsgálásra.

A hajtóművek vezérlőegységének memóriáját vagy az amerikai, vagy a francia balesetvizsgáló szervezet laboratóriumában próbálják majd kiolvasni - erről jelenleg folyik az egyeztetés. A vezérlő egység memóriájában rögzítik a hajtómű működésével kapcsolatos legfontosabb adatokat, például a fordulatszámot és a hőmérsékletet.

A helikopter fedélzetén két GPS is volt, ezek közül az egyiket a német balesetvizsgáló szervezet képviselője vitte magával, mert a BFU rendelkezik az adatok kinyeréséhez szükséges szoftverrel.

A külföldi szakértők hazautaztak, az eredményekről kölcsönösen tájékoztatják egymást és azok alapján határoznak majd a vizsgálat további menetéről - áll a közleményben.