• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Csütörtöktől újra menthetnek a helikopterek

Hírek Forrás: Népszabadság-Magyar Hírlap

December 13-án a rendőrség közleményben indokolta, hogy miért rendelt el sikkasztás gyanújával nyomozást az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a szolgálat mentőhelikoptereit üzemeltető BASe Kft. közti jogvitában.

Képünk illusztráció
A Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) közleménye szerint az OMSZ feljelentésében az állt, hogy a BASe Kft. többszöri felszólítás ellenére sem adta vissza a szolgálat mentőhelikoptereit. Január 9-én, hétfőn az NNI gazdaságvédelmi főosztálya ezért sikkasztás gyanújával ismeretlen tettes ellen nyomozást rendelt el.

Gyanúsítottként még senkit nem hallgattak ki. Az OMSZ pénteken kapta meg a helikopterek karbantartását végző francia cég telefaxát, melyből kiderült,  idegen alkatrészeket találtak a nagyjavításra kiküldött gépben. Erre a faxra hivatkozva közölte az NNI illetékeseivel, hogy adatai szerint a gépeken végrehajthattak olyan szabálytalan javításokat, amelyek miatt repülésük veszélyeztetheti a légi közlekedés biztonságát. Emiatt döntöttek a nyomozók a gépek lefoglalása mellett. Az NNI a lap információi szerint rendkívüli szakértőt rendelt ki a gépek átvizsgálására, hogy kiderüljön, végeztek-e engedély nélküli, illetve szabálytalan átalakítást. Ez a vizsgálat csütörtökig befejeződhet, így a megengedett repülési szünetet – a tizenkét napot - nem haladja meg a gépek kényszerpihenője.