• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Helikopter-ügy: súlyos hiányosságok

Hírek Forrás: Radio.hu

A gazdasági miniszter is vizsgálatokat rendelt el a BASe Kft. által végzett munkák ügyében.

Jogszabályokba ütköző, súlyos hiányosságokat tárt fel újságírók előtt az Országos Mentőszolgálat főigazgatója annak további indoklására, miért bontották fel az 1994-ben megkötött szerződést a mentőhelikopterek karbantartását végző kft-vel - tudósított a Radio.hu. 


Takács Zoltán elsőként egy fontos műszaki szempontot említett, a tavaly Pécsett balesetet szenvedett gép franciaországi javításán kiderült, hogy a magyar karbantartó cég szakszerűtlenül és hanyagul végezte a helikopterek javítását.


A mentőszolgálat főigazgatója a francia gyár leveléből idézve, fotókkal alátámasztva elmondta, hogy meghatározatlan forrásból származó, nem gyári és nem is oda illő alkatrészeket szereltek be több helyre, valamint például a hajtóműtengely egyik elemét a fotón is jól látható módon elforgatva, rosszul szerelték össze.
Ráadásul ennek a leplombált résznek a javítását nem is végezhette volna ez a magyar cég, mert az csak gyári körülmények között szerelhető rész.


Másik fontos szerződésbontási indokként egy adójogi vitát nevezett meg Takács Zoltán. 2004. május elsejétől a mentési tevékenységet végző járművek üzemanyaga után az üzemeltető cég visszaigényelhette a jövedéki díjat, de a mentőszolgálatnak a teljes összeget számlázták tovább. A mentő megkeresésére pedig azt közölték, hogy nem hajlandók erről a kérdésről egyeztetni, mert az szerintük rendjén van így.


Arra az újságírói kérdésre, hogy kifizetik-e a kft. saját állítása szerint több millió forintnyi számláit, a mentőszolgálat főigazgatója azt mondta: a szolgálatnál nincs a cégnek befogadott és ki nem fizetett számlája, van azonban valóban néhány millió forintos vitatott tétel, amelyet az Országos Mentőszolgálat nem fogadott el, vissza is küldte a számlákat, mert szerintük nem áll mögöttük valós teljesítés.


Takács Zoltán végül megerősítette: a mentőszolgálat feljelentést tett a rendőrségen az említett hiányosságok miatt és azért, mert a korábbi üzemeltető a keddi határidővel nem kezdte meg az állami tulajdonú, több mint egymilliárd forintnyi gépek és eszközök visszaadását.


Két vizsgálatot rendelt el a gazdasági miniszter
Az egészségügyi miniszter a kormányfő kérésének megfelelően tájékoztatta a kormányt arról, hogy a napokban milyen lépéseket tettek a légimentés magyarországi biztosítása érdekében - tudta meg a Radio.hu a kormányszóvivőtől.

 
Batiz András elmondta: a gazdasági miniszter vizsgálatot rendelt el, mert a Franciaországban nagyjavításon átesett két francia helikopter szerelése közben kiderült, hogy az azt működtető kft. ukrán eredetű, cirill betűs alkatrészeket szerelt be az egyik helikopterbe, amellyel nemcsak súlyos anyagi kárt okozott, hanem ezt teljesen jogszerűtlenül is tette, és veszélyeztette a légimentés biztonságát.

2003-ban Szegeden lezuhant egy Mi-2-es mentőhelikopter hajtómű hiba miatt. E hajtómű fő darabját átszerelték egy másik Mi-2-es mentőhelikopterbe, amely két évvel később Pécsett zuhant le, 2005-ben. A gazdasági miniszter vizsgálatot rendelt el azért is, hogy kiderüljön, jogszerűen szerelték-e át az egyik gépből a másikba ezt az alkatrészt és okozhatta-e ez a pécsi helikopter-balesetet. Szükség lenne az ügyben független szakértői vizsgálatra, amely a mai napig nem történt meg - mondta a szóvivő.


Hozzátette: egy új mentőhelikopter beszerzése a hónap végéig megtörténik, a két, franciaországi nagyjavításon átesett gép heteken belül újra üzembe áll, és további négy új helikopter beszerzésére január végéig kiírják a pályázatot.


Nyomoz a rendőrség a mentőhelikopterek ügyében
A Nemzeti Nyomozó Iroda nyomozást rendelt el az Országos Mentőszolgálat január 9-i feljelentése nyomán, a mentőhelikopterek meghiúsult átadása-átvétele ügyében - közölte az NNI. "Az eljárás keretében házkutatásokra került sor, melyek során iratokat és repülőeszközöket foglaltak le a nyomozók. A nyomozás érdekeire tekintettel az eljárás részleteiről a későbbiekben fogjuk tájékoztatni a közvéleményt" - tudatta közleményben az NNI.