• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Nem előnyös a korai beiskolázás, épp ellenkezőleg

Hírek Forrás: MTI

Amerikai kutatások azt sejtetik, hogy az érintetteknél gyakran jelentkezik a figyelemhiány-szindróma.

Nem előnyös a korai beiskolázás, épp ellenkezőleg: 13 százalékkal csökken annak az esélye, hogy azok a gyerekek, akik hatéves koruk előtt kezdik az iskolát, gimnáziumba kerüljenek - derítették ki német kutatók.


A korán beiskolázott gyerekek hiába számolnak és írnak már ötévesen, érzelmileg és szociálisan éretlenebbek. Németországban ez a negyedik osztályt követően gyakran oda vezet, hogy intellektuális képességeik ellenére rosszul ítélik meg őket, és szakiskolába íratják.


Ennek hátrányát évekig viselik - mondta Andrea Mühlenweg, a tanulmány szerzője a Die Welt című német lap internetes kiadása szerint. A vizsgálat számára tízezer, 1993 és 1998 között beiskolázott német gyermek iskolai pályafutását értékelték ki. A rosszul megítélt gyerekek később behozzák hátrányukat, ugyanis a tizedik osztály elvégzése után általában átiratkoznak egy szakközépiskolába. Gimnáziumba azonban ritkán sikerül átjutni az eltérő tantervek vagy a második idegen nyelv hiánya miatt – közölte Mühlenweg, a mannheimi Európai Gazdaságkutatási Központ munkatársa.


Tehát az érettségiig végül eljutnak a gyerekek, arról azonban keveset tudni, hogyan hat a túl korai beiskolázás a személyiség fejlődésére - hangsúlyozta Mühlenweg. Amerikai kutatások azt sejtetik, hogy az érintetteknél gyakran jelentkezik a figyelemhiány-szindróma.