A bűnügyi vizsgálat lezárult, a rendőrség a pilóta felelősségét állapította meg a pécsi mentőhelikopter balesetében.
Az őrnagy érdeklődésünkre közölte, a lezuhant gép műszaki vizsgálatát Lengyelországban végezték, s az ottani mérnök-szakértők megállapították, hogy a helikopter motorjában tapasztalt meghibásodás a légijármű becsapódását követő sérülés (roncsolódás) miatt keletkezett.
Mint arról a WEBORVOS az esemény napján hírt adott: a márciusban balesetet szenvedett helikopter egy életveszélyben lévő beteggel érkezett a pécsi 400-ágyas klinika udvarára. Miután a fedélzeten lévő háromfős egészségügyi személyzet a beteget biztonsággal átadta a szívcentrum orvosainak, a gép visszaindult a pogányi bázisra. A földről való elemelkedés még sikerült, ám nem sokkal később a helikopter lezuhant. A baleset után a pilótát életveszélyes, a mentőtisztet súlyos sérülésekkel szállították kórházba, a fedélzeten szolgálatot teljesítő mentőápoló könnyű sérülésekkel megúszta a balesetet.
A pilóta rendőrségi meghallgatásán azt mondta: semmire nem emlékszik, ami a baleset kapcsán elmondható lenne, felelősségét pedig azóta sem ismeri el.
A gép hajtóművét a rendszeres garanciális javításokat végző lengyel gyár szakemberei végezték el. Többek között elemezték a hajtómű meghibásodásának eshetőségeit is. Az általuk megküldött szakértői dokumentációban szerepel az a fontos kitétel, miszerint a szerencsétlenül járt helikopter a baleset előtt nem sokkal esett át egy komoly műszaki ellenőrzésen (szervizelésen), amelynek során semmi rendkívüli hibát a szerelők nem fedeztek fel.
A most lezárult rendőrségi vizsgálat eredménye azért érdekes, mert a tegnapi kormányszóvívői tájékoztatás elsősorban a műszaki állapot körüli anomáliát hangsúlyozta. Mint arról beszámoltunk, a kormányzati meghallgatás után a gazdasági miniszter vizsgálatot kezdett az ügyben, mert információk szerint a Pécsett lezuhant helikopterbe egy korábban balestet szenvedett gép hajtóművének alkatrészeit tették át.
Dr. Böröcz Károly szerint az elhangzott kijelentés nem befolyásolja a rendőrségi vizsgálat eredményét. A nyomozó hatóság továbbra is állítja: a pilóta személyi felelőssége megállapítható. Arra ugyan az ügy vizsgálata nem tért ki, hogy a kérdéses hajtóműalkatrészeket mikor szerelték át a helikopterbe, de ez nem is lényeges szempont. A helyzet ugyanis az, hogy a légijármű szervizelését folyamatosan elvégezték, így mindenképpen kiderült volna, ha a kérdéses hajtómű állapota nem felel meg az elvárható műszaki követelményeknek. Erre pedig semmilyen jelzést nem kapott az üzemeltető. A továbbiakban már az ügyészség dönt arról: vádat emel-e az általunk gyanúsított pilóta ellen – szögezte le a rendőrségi osztályvezető.