• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Rosszul manőverezett Pécsett a mentőpilóta

Hírek Forrás: Weborvos Szerző:

A bűnügyi vizsgálat lezárult, a rendőrség a pilóta felelősségét állapította meg a pécsi mentőhelikopter balesetében.

Két héten belül vádemelési javaslattal átadjuk az ügyészségnek azt a terjedelmes dokumentációt, amely részletesen tartalmazza a Pécsett balesetet szenvedett mentőhelikopter korábbi, illetve a becsapódását követő műszaki paramétereit is – tájékoztatta portálunkat Dr. Böröcz Károly őrnagy, a Pécsi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti osztályának a vezetője. A baleset pontos körülményeit több szakértő vizsgálta, akik egyértelműen leszögezték: a sürgősségi betegellátásban használt légijármű lezuhanásában a nem megfelelően elvégzett felszállási manőver játszotta a döntő szerepet. Ezt az alapos gyanút a tanúkihallgatások is megerősítették.


Az őrnagy érdeklődésünkre közölte, a lezuhant gép műszaki vizsgálatát Lengyelországban végezték, s az ottani mérnök-szakértők megállapították, hogy a helikopter motorjában tapasztalt meghibásodás a légijármű becsapódását követő sérülés (roncsolódás) miatt keletkezett.


Mint arról a WEBORVOS az esemény napján hírt adott: a márciusban balesetet szenvedett helikopter egy életveszélyben lévő beteggel érkezett a pécsi 400-ágyas klinika udvarára. Miután a fedélzeten lévő háromfős egészségügyi személyzet a beteget biztonsággal átadta a szívcentrum orvosainak, a gép visszaindult a pogányi bázisra. A földről való elemelkedés még sikerült, ám nem sokkal később a helikopter lezuhant. A baleset után a pilótát életveszélyes, a mentőtisztet súlyos sérülésekkel szállították kórházba, a fedélzeten szolgálatot teljesítő mentőápoló könnyű sérülésekkel megúszta a balesetet.


A pilóta rendőrségi meghallgatásán azt mondta: semmire nem emlékszik, ami a baleset kapcsán elmondható lenne, felelősségét pedig azóta sem ismeri el.


A gép hajtóművét a rendszeres garanciális javításokat végző lengyel gyár szakemberei végezték el. Többek között elemezték a hajtómű meghibásodásának eshetőségeit is. Az általuk megküldött szakértői dokumentációban szerepel az a fontos kitétel, miszerint a szerencsétlenül járt helikopter a baleset előtt nem sokkal esett át egy komoly műszaki ellenőrzésen (szervizelésen), amelynek során semmi rendkívüli hibát a szerelők nem fedeztek fel.


A most lezárult rendőrségi vizsgálat eredménye azért érdekes, mert a tegnapi kormányszóvívői tájékoztatás elsősorban a műszaki állapot körüli anomáliát hangsúlyozta. Mint arról beszámoltunk, a kormányzati meghallgatás után a gazdasági miniszter vizsgálatot kezdett az ügyben, mert információk szerint a Pécsett lezuhant helikopterbe egy korábban balestet szenvedett gép hajtóművének alkatrészeit tették át.


Dr. Böröcz Károly szerint az elhangzott kijelentés nem befolyásolja a rendőrségi vizsgálat eredményét. A nyomozó hatóság továbbra is állítja: a pilóta személyi felelőssége megállapítható. Arra ugyan az ügy vizsgálata nem tért ki, hogy a kérdéses hajtóműalkatrészeket mikor szerelték át a helikopterbe, de ez nem is lényeges szempont. A helyzet ugyanis az, hogy a légijármű szervizelését folyamatosan elvégezték, így mindenképpen kiderült volna, ha a kérdéses hajtómű állapota nem felel meg az elvárható műszaki követelményeknek. Erre pedig semmilyen jelzést nem kapott az üzemeltető. A továbbiakban már az ügyészség dönt arról: vádat emel-e az általunk gyanúsított pilóta ellen – szögezte le a rendőrségi osztályvezető.