• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A felnőttek veszélyesebbek?

Lapszemle Forrás: Népszabadság

Ma nagyobb a gyermek esélye utasként megsérülni, mint biciklizés közben.

A rendőrség adatai szerint 1990-ben 107 gyermek halt meg közúti balesetben. Tíz évvel később 44. A csökkenés hátterében az áll, hogy a szülők - a sajátjukkal ellentétben - készek gyermekük biztonságára áldozni. Még fel sem vetődött a biztonsági gyermekülések kötelezővé tételének gondolata, mégis évről évre többen kértek tanácsot a rendőrségtől (is), mely üléstípusok a legbiztonságosabbak.


Az utóbbi években bekövetkezett halálos kimenetelű közlekedési gyermekbalesetek kétharmadában azonban az áldozatok utasként veszítették életüket. Azaz, bármennyire is meglepő: ma kétszer nagyobb az esélye, hogy egy gyermeket szülei autójában ér halálos baleset, mint hogy biciklizés közben, vagy amikor átrohan az úttesten.


A kedvező változásokat Gégényi István alezredes, az ORFK szakértője az immár több éve, minden tanévkezdés előtt és iskolaév végén megtartott felvilágosító-figyelemfelhívó kampánnyal magyarázza. Az utóbbi években a becsengetést követő hónapban nem történt halálos baleset az iskolák környékén.