Ma nagyobb a gyermek esélye utasként megsérülni, mint biciklizés közben.
A rendőrség adatai szerint 1990-ben 107 gyermek halt meg közúti balesetben. Tíz évvel később 44. A csökkenés hátterében az áll, hogy a szülők - a sajátjukkal ellentétben - készek gyermekük biztonságára áldozni. Még fel sem vetődött a biztonsági gyermekülések kötelezővé tételének gondolata, mégis évről évre többen kértek tanácsot a rendőrségtől (is), mely üléstípusok a legbiztonságosabbak.
Az utóbbi években bekövetkezett halálos kimenetelű közlekedési gyermekbalesetek kétharmadában azonban az áldozatok utasként veszítették életüket. Azaz, bármennyire is meglepő: ma kétszer nagyobb az esélye, hogy egy gyermeket szülei autójában ér halálos baleset, mint hogy biciklizés közben, vagy amikor átrohan az úttesten.
A kedvező változásokat Gégényi István alezredes, az ORFK szakértője az immár több éve, minden tanévkezdés előtt és iskolaév végén megtartott felvilágosító-figyelemfelhívó kampánnyal magyarázza. Az utóbbi években a becsengetést követő hónapban nem történt halálos baleset az iskolák környékén.