• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Beetetés mentollal

Lapszemle

A Harvard közegészségügyi intézetében készült jelentés szerint több amerikai dohánygyártó a mentol adagolásának gondos megválasztásával igyekezett rászoktatni fiatalokat a cigarettázásra.

A cégek elmúlt évtizedekben folytatott kutatásait, termékfejlesztéseit vizsgálták. A cégek a fiatalok megnyerésére indított kampányokban rendszeresen alacsony mentoltartalmú cigarettáikat osztogattak. A fiatalokat a lágy mentol íze jobban megfogja, mint a hagyományos, aromamentes dohányé, viszont az erős dohányosok számára, akik már rákaptak a mentől ízére, a biztonság kedvéért emelték a dózist - írja a New York Times.

A jelentés a manipulátorok közé sorolta a Marlborót gyártó Philip Morrist (PM), amely ezt szóvivője útján kérte ki magának. Az intézet bizonyítékként értékeli, hogy amikor a cég piacra dobta a fiataloknak szánt Mildet, egyidejűleg az erős dohányosok Marlboro Mentoljában 25 százalékkal növelte az ízesítőanyag koncentrációját. A hatás frenetikus volt: a PM a második helyre jött föl a mentolos termékek forgalmazóinak a versenyében.

A mentolos cigaretták és a rák közötti összefüggést is felállította a Howard Koh vezette kutatócsoport. Eszerint a mentolosat szívó fekete dohányosok körében sokkal gyakoribb a rákbetegség. A mentolos cigaretták nagyon népszerűek a tengerentúlon: az évi 70 milliárd dolláros forgalom 28 százalékát adják.