• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hallgatnak a helikopterekről

Lapszemle Forrás: Magyar Nemzet

Szombaton annak a helikopternek is leállt a hajtóműve, amelyet az összeroncsolódott gép helyettesítésére küldtek.

Hét végén elmaradt a Légimentő Kht. ügyvezető igazgatójának sajtótájékoztatója. Miután Túri Péter, a légi mentők vezetője tárgyalt Székely Tamás egészségügyi miniszterrel, lemondta a budaörsi repülőtérre tervezett sajtótájékoztatóját. A szaktárca úgy látja, a múlt heti helikopterbalesetről nem adnak információt, amíg zajlik a nemzetközi vizsgálat.

Az ügy előzménye, hogy egy ember meghalt, hárman pedig megsérültek múlt csütörtökön, amikor lezuhant egy mentőhelikopter a Pest megyei Kiskunlacháza és Apajpuszta között. A jármű Paksról Budapestre tartott egy kétéves égési sérült gyermekkel és édesanyjával. Ők és a gépen tartózkodó orvos valamint a pilóta életben maradtak, az ápoló azonban a helyszínen meghalt.

Túri Péter a pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta: a balesetet valószínűleg az okozta, hogy mindkét hajtómű leállt. Székely Tamás a múlt héten kijelentette: típushibáról szó sem lehet. Ezt azzal magyarázta, hogy ezer fölötti az európai térségben az ilyen típusú, hasonló céllal repülő gépek száma. Ezekkel pedig még nem fordult elő, hogy leállt a hajtóművük. A miniszter szerint csak egyedi problémáról lehet szó.

Szombaton annak a helikopternek is leállt a hajtóműve, amelyet az összeroncsolódott gép helyettesítésére küldtek. Az új járművet szombat délelőtt az M3-as autópályára riasztották egy árokba borult gépkocsi utasainak mentésére. A baleset sérültjeit végül mentőkocsival szállították kórházba, a légi jármű segítségére nem volt szükség. A miniszter szerint nem áll fenn olyan körülmény a hazai bázisokon, amely megakadályozná a sikeres mentést. - A légi közlekedés nagyon pontos szabályrendszer alapján üzemel, ezért csak ott működhet mentőbázis, ahol megfelelő körülményeket tudnak biztosítani - vélekedett Székely Tamás.

Az Országos Mentőszolgálat közleménye szerint, a szombaton meghibásodott gép hibáját az észleléstől számított egy órán belül elhárították. A helyszínre érkező osztrák szakértők és a Légimentő Kht. megállapították, hogy a jármű üzembiztos, folytathatja munkáját.

Magyarországon jelenleg hat légimentőbázis üzemel. Még április elején döntött Horváth Ágnes akkori egészségügyi miniszter, hogy a tárca hatvanmillió forinttal hozzájárul a hetedik, a szentesi légimentőbázis építéséhez, az még nem készült el. Ennek hiányában a dél-alföldi térség lakóihoz később érkezhet meg a segítség. Annak érdekében, hogy az érintett régió ne maradjon ellátás nélkül, Székely Tamás tárgyalásokat kezdett a honvédelmi miniszterrel. Terveik szerint a szentesi bázis megépüléséig a szolnoki katonai repülőtérről intéznék a mentést. Az építés és a kivitelezés folyamatban van Szolnokon.