Arról nincs hivatalos összesítés, hogy a doktoroknak mobiltelefonos vagy vonalas internet-előfizetésük van-e.
Balogh Sándor, az Országos Alapellátási Intézet főigazgatója a Világgazdaságnak elmondta, más kultúrát, szolgáltató jellegű gyógyítást igényel a mostaninál erőteljesebb informatika alkalmazása a háziorvoslásban.
A hazai felmérések szerint jelenleg a 6800 praxis 93-94 százalékának van internet-hozzáférése, ez abból tudható, hogy rendszeres kapcsolatban vannak az Országos Egészségbiztosítási Pénztár adatbázisával, s képesek egy gombnyomással ellenőrizni páciensük taj száma alapján a biztosítotti jogviszony érvényességét. A maradék csekély százaléknyi praxis hagyományos módon - telefonon, papíralapon - végzi ezt a kötelező feladatot.
Arról nincs hivatalos összesítés, hogy a doktoroknak mobiltelefonos vagy vonalas internet-előfizetésük van-e, így az sem tudható, hánynak van széles sávú hozzáférése. Az egészségügyi kormányzatnak az a terve, hogy hamarosan bevezeti az egyablakos ügyintézési rendszert, ez azt jelenti, hogy a doktoroknak a különféle hatóságokhoz kötelező jelentéseket (APEH, Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat, KSH, önkormányzatok stb.) az OEP-hez továbbítják, s a biztosító küldi majd el azokat a szükséges helyekre. Amúgy az OEP-pel kiépülő kétirányú online kapcsolat nagy segítséget jelentene a doktoroknak, hiszen olyan adatbázisokhoz lenne hozzáférésük, amelyek megkönnyíthetik a gyógyszerrendelést vagy más, a biztosítottak ellátásával kapcsolatos rendeletek lekérdezését.
Ehhez és főleg a praxisok és a betegek közötti internetkapcsolat megteremtéséhez, a vállalkozó orvosok ügyintézéséhez olyan rendszert kellene kiépíteni, amelyet valaki karbantart és működtet, így nem a gyógyítástól kell elvonni az időt. A főigazgató szerint a fogadókészség a doktorok oldalán megvan.