A „régi" reklámtörvény 2001 óta tiltja a dohányreklámozást.
Az egészségügyi tárca új vezetése arról tájékoztatta a Népszabadságot, hogy az idén a tárca szakmai tervei között már nem szerepel a nem dohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól szóló törvény módosítása.
A minisztérium honlapjára február végén kikerült módosítási javaslat nemcsak hogy kitiltotta volna a dohányzást minden zárt légterű közforgalmú helyről - az éttermekből, a kocsmákból, a bárokból és a kávézókból -, de a nagy hipermarketekben is minimalizálta volna a dohányelárusító helyek számát. Valamint: a gyógyszerekhez hasonlóan elzárt szekrénybe száműzte volna a termékeket. Ez azért is érintette (volna) érzékenyen az iparág cégeit, mivel az eltelt évek szigorításai nyomán ezek a bokszok váltak a dohányosok egyik legfontosabb - és lassan egyedüli - reklámfelületévé. A „régi" reklámtörvény 2001 óta tiltja a dohányreklámozást, és csak az „eladás helyén" történő „árubemutatás" és „árfeltüntetés" alól ad felmentést. Mivel a jogszabály adós maradt e fogalmak meghatározásával, a Füst-irtók Egyesülete eddig eljárások és perek tucatjait indította a törvény passzusait a maguk érdekében kiterjesztően értelmező dohánytársaságok nyakába.
A néha nyelvészeti vitára is emlékeztető jogi harcban a gyártók például az „eladás helyének" tekintették az adott üzlet vagy szórakozóhely egész területét. Sőt kezdetben még az üzletek külső utcai homlokzatát is, ahová „árubemutató" óriásplakátjaikat kihelyezték. A bírósági jogértelmezés - körülbelül ötven-hatvan per nyomán - egyértelművé tette, hogy az eladási hely szigorúan a kasszáig terjed. Ugyanígy a dohányosok mostanáig árubemutatásnak értették a bokszokon feltüntetett reklámszlogeneket is, amelyeket a most megszavazott új törvény egyértelműen megtiltott. A jövő év márciusától a bokszokon kizárólag csak a termék márkajelzése és az ára szerepelhet.