• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Ne toporogjon dühöngve a beteg

Lapszemle Forrás: Heves Megyei Hírlap

Ha csökkenne az indokolatlan szállítások száma, kevesebb lenne a reklamáció.

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) irányítja majd a betegszállító cégek autóit is, így várhatóan a jövő évben nemcsak sürgős esetekben, hanem a betegszállításokhoz is őket kell hívni. Jelenleg az egyszerű szállítási feladatokat magáncégek végzik, az Országos Egészségbiztosító Pénztár finanszírozásával, és az egészségügyi államtitkárság szerint a rendszer átláthatatlan, különböző telefonszámokon hívhatók a cégek, és megyénként eltérő, hogy működik-e egységes irányítás. Az új rendszertől azt remélik, hogy rövidül a várakozás és a szállítási idő.

Heves megyében, területi megosztással, négy cég végzi a betegszállítást. - Ha az OMSZ átveszi az irányítást, az iszonyatosan sok pénzbe kerül – mondta a gyöngyösi székhelyű Home-Sped ügyvezetője, Erdős Zsuzsanna. - A megyében naponta háromszáz betegszállítási kérelem fut be. Nagyon sok az állandó páciens, akiket művese-kezelésre hordunk. A szállítást nem a beteg, hanem a háziorvosok rendelik meg. - Az persze más kérdés - jegyzi meg Erdős Zsuzsanna -, hogy sok esetben olyan beteghez is megrendelnek bennünket, aki maximálisan járásképes. Ha csökkenne az indokolatlan szállítások száma, kevesebb lenne a reklamáció. Ami zömében abból fakad, hogy túl nagy kerülővel, hosszú várakozási idővel jutnak el a betegek a szakrendelőbe. - Kiforratlan, átgondolatlan, helytelen próbálkozásnak tartom az összevonás ötletét – tette hozzá.

Bölkény Imre magánvállalkozó Besenyőtelekről látja el tizenkilenc település, Heves megye déli része 43 ezer lakójának a betegszállítását. - A probléma nem a központi irányítás hiányából származik, hanem abból, hogy kevés az autó - magyarázza Bölkény Imre. - Ha még egy autóval bővülhetne az ellátás, ez persze finanszírozási kérdés, úgy nem várakozna 3-4 órát a beteg. Az OMSZ-nek fogalma sincs arról, hogy két autóval mit tudunk teljesíteni. A magánvállalkozó úgy véli, a döntéshozók sosem azokat kérdezik meg, akik a munkát végzik, és tapasztalatot szereztek. - Meggyőződésem, hogy a háziorvosoknak kellene rendet teremteniük a kérdésben - indítványozza Bölkény Imre.