• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Takács Péter: Elégedettek a betegek az új ügyeleti rendszerrel

Lapszemle MA 06:42 Forrás: hirado.hu
Takács Péter: Elégedettek a betegek az új ügyeleti rendszerrel

A betegek elégedettségi mutatója négy felett van egy ötös fokozatú skálán.

Az egységes alapellátási ügyeleti rendszer 2023. februári elindítása óta meghaladta az egymilliót az ebben a formában ellátott esetek száma – mondta a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára hétfőn Budapesten. Takács Péter úgy fogalmazott: a felmérések szerint magas betegelégedettséggel működik a rendszer, írja a hirado.hu

Takács Péter a Szent Imre Egyetemi Oktatókórház ügyeleti pontján tartott sajtótájékoztatón közölte: a betegek elégedettségi mutatója négy felett van egy ötös fokozatú skálán.

Az államtitkár hozzátette: a budapesti ellátórendszer kialakításánál „megjelenítették” a főpolgármester és a Budapesti önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) kéréseit, hiszen – mint mondta – a főváros sok szempontból eltér az ország többi részétől.

Ennek alapján 15 felnőtt és három gyerekügyeleti pontot alakítottak ki, ezeken kívül van még két olyan ellátási pont Budán és Pesten, ahol a napközbeni ellátást biztosítják.

Takács Péter kiemelte, hogy

a 1830-as hívószám bevált, és „óriási betegbiztonsági előrelépés”, hogy a telefonáló rögtön szakemberrel tud beszélni a panaszáról, szemben a korábbi széttagolt szisztémához képest, amikor „profitorientált egészségszervező cégek” biztosították ezt az ellátást.

Az adatok szerint az esetek 15-20 százaléka telefonos tanácsadás keretében rendezhető, és Budapesten is – hasonlóan az ország többi részéhez – csökkent az indokolatlan mentővonulások száma, továbbá nem ugrott meg kirívóan a sürgősségi osztályok terhelése sem – ismertette.

További részletek a hirado.hu-n.