A betegek elégedettségi mutatója négy felett van egy ötös fokozatú skálán.
Az egységes alapellátási ügyeleti rendszer 2023. februári elindítása óta meghaladta az egymilliót az ebben a formában ellátott esetek száma – mondta a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára hétfőn Budapesten. Takács Péter úgy fogalmazott: a felmérések szerint magas betegelégedettséggel működik a rendszer, írja a hirado.hu.
Takács Péter a Szent Imre Egyetemi Oktatókórház ügyeleti pontján tartott sajtótájékoztatón közölte: a betegek elégedettségi mutatója négy felett van egy ötös fokozatú skálán.
Az államtitkár hozzátette: a budapesti ellátórendszer kialakításánál „megjelenítették” a főpolgármester és a Budapesti önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) kéréseit, hiszen – mint mondta – a főváros sok szempontból eltér az ország többi részétől.
Ennek alapján 15 felnőtt és három gyerekügyeleti pontot alakítottak ki, ezeken kívül van még két olyan ellátási pont Budán és Pesten, ahol a napközbeni ellátást biztosítják.
Takács Péter kiemelte, hogy
a 1830-as hívószám bevált, és „óriási betegbiztonsági előrelépés”, hogy a telefonáló rögtön szakemberrel tud beszélni a panaszáról, szemben a korábbi széttagolt szisztémához képest, amikor „profitorientált egészségszervező cégek” biztosították ezt az ellátást.
Az adatok szerint az esetek 15-20 százaléka telefonos tanácsadás keretében rendezhető, és Budapesten is – hasonlóan az ország többi részéhez – csökkent az indokolatlan mentővonulások száma, továbbá nem ugrott meg kirívóan a sürgősségi osztályok terhelése sem – ismertette.
További részletek a hirado.hu-n.