A szabályozás igyekszik visszaadni a gyógyszertárak egészségügyi jellegét.
Az elmúlt években a gyógyszertárak többségében előretört a reklámtevékenység, szinte bolttá silányultak, ami idegen a magyar hagyományoktól. Elsősorban a nagy patikaláncokhoz tartozó helyeken fordult elő, hogy boltban vásárolható bont adtak, sorsjegyet osztottak, vagy épp kilónyi cukorral, mosóporral „jutalmazták" a vásárlást. Idén januártól azonban alapvetően megváltozott a gyógyszertárakban végezhető marketing. A szabályozás igyekszik visszaadni a gyógyszertárak egészségügyi jellegét.
A jövőben tilos a támogatott gyógyszerek, illetve segédeszközök eladásához bármilyen ajándékot, illetve egyéb előnyt társítani. A patikusok többsége üdvözli a változást. - Ez részben kiegyenlítheti a különbségeket, amelyek az eltérő gazdasági háttérből adódtak, másrészt a szakma önbecsülésének is jót tesz - mondta Perjési András szolnoki gyógyszerész, aki úgy látja, a betegek sem hiányolják a papír zsebkendőt és a cukorkát, megértéssel fogadják a változást, tudják, az érdekükben született a szabályozás.
- Aki a patikába belép, az a gyógyulást várja, illetve az egészsége megőrzését. Gyakorlatilag ez a hely is egészségügyi intézmény. A gyógyszerészi hivatás arra szolgál, hogy gyógyítsa a beteg embereket, nem etikus tehát túlfogyasztásra buzdítani. Sokkal inkább a gyógyszerészi gondozáson van a hangsúly, ez a változás is ezt szorgalmazza – mondta.
Nyitrai Kálmánné olyan gyógyszertárat vezet, amely a Gyöngy Patikák láncolat tagja, közben azonban évtizedek óta az egyik legismertebb gyógyszertára. - Kezdettől fogva etikátlannak tartottam, amikor ilyen-olyan ajándékok ígéretével csábították a gyógyszertárak a betegeket - hangsúlyozta. - Sokkal fontosabbnak tartom, hogy hozzáértéssel, tanácsokkal segítsük a hozzánk betérőket. A jövőben talán újra inkább bizalomteli légkörrel, a gyógyszerészi gondozással nyerhetjük meg a betegeket, s nem mosóporral. Ahol a szakmánk szeretetével, egészségügyi felvilágosítással, gyógyszerészi gondozással, egészségügyi szaklapok osztogatásával kell a betegeket megtartani, illetve a vevőkört bővíteni – tette hozzá.