A hatvanezer lakos sürgősségi ellátásában kiemelt szerepet játszó esetkocsi nem fért be garázsba, így a szabad ég alatt várta a riasztást.
A mohácsi kistérségben 24 órában, azaz a non-stop szolgálatot teljesítő esetkocsi működési költségét évekig a környező települések önkormányzatai biztosították. A helyzet ma már könnyebb, mert a mentőtiszt bérköltségének finanszírozását az OMSZ időközben átvállalta. A térséget ellátó esetkocsi felszerelése megfelelő.
A közeli tervekben viszont nem szerepel új mentőállomás létesítése Baranyában, holott erre szükség volna. A megfelelő úthálózat hiánya, illetve a megye aprófalvas szerkezete miatti távolságok mindenképpen indokolnák annak a két mentőállomásnak felépítését (Pécsváradon és Sásdon), amelyek már vagy egy évtizede időről időre szóba kerülnek ugyan, de a megvalósítás – főként anyagi gondok miatt – minden esetben elmaradt. Pécstől a megyehatár 35 kilométerre van, Pécsvárad pedig 20 kilométerre fekszik a várostól, így ekkora távolságot kell megjárnia a központból induló mentőnek, hogy oda jusson. Ezt az utat a kívánatos tizenöt percen belül egyetlen mentőautó sem képes megtenni.
A gépkocsipark tekintetében a baranyai szolgálat is hasonló gondokkal küzd, mint az ország többi állomása: az eddiginél több mentőautó cseréjére lenne szükség, hiszen a járműállomány e megyében is erősen amortizált. Van olyan kocsi, amely már túlfutotta az ötszázezer kilométer. Ezeken a gondokon némileg segít majd azoknak az új autóknak megérkezése, amelyek kiosztását jelenleg a speciális, egyedi rendszámra történő várakozás hátráltatja.
Az elmúlt egy évtizedben nem érkezett a felügyeletet ellátó szakmai szervezetekhez komoly kifogás, mert a könnyűnek nem mondható körülmények ellenére a szolgálatban lévők igyekeznek időben odaérni a betegekhez, sérültekhez.