Közúti baleset érte a koraszülött mentők egyetlen járművét. Az intenzív mentést jelenleg kölcsön járművel végzik.
Ahogy a hazai egészségügyben mindenütt, a koraszülött mentés legnagyobb problémája is a pénz hiánya. A szolgálat bevételi forrása - amely csak a működtetést fedezi - központi finanszírozásból származik. Ez az összeg azonban évről évre kevesebb. Ezért új gépkocsi vásárolására tartalék híján nincs lehetőség. A szakemberek szerint a koraszülött mentés akkor lenne nagyobb biztonságban, ha rendelkezésre állna a kiesés pótlására megfelelő pótjármű.
A koraszülött mentő a pécsi gyermekklinika intenzív koraszülött osztályának kinyújtott „karja", amely nélkülözhetetlen segítség ahhoz, hogy a korábban világrajött újszülöttek időben jussanak megfelelő intenzív ellátáshoz. Ez ugyanis már a megfelelő eszközökkel felszerelt mentőautóban elkezdődik - fogalmazott érdeklődésünkre Dr. Adamovich Károly, a pécsi Gyermekgyógyászati Klinika koraszülött intenzív osztályának vezetője. Életek múlhatnak a koraszülött mentő tevékenységén. Az OMSZ –tól kölcsönkapott mentő ilyen speciális jellegű intenzív szállításra nem minden esetben alkalmas – nyomatékosította a problémát a szakember. Adamovich szerint egy fajta megoldást jelentene, ha a Magyar Koraszülött Mentő Alapítványnak lenne legalább egy olyan pótlásra alkalmas járműve, amely ilyen esetben kisegíthetné az ország bármely pontján a koraszülött mentőszolgálatokat.
A hazai statisztikák szerint évek óta 8-9 százalék a koraszülések aránya, tavaly például nyolcezer baba látta meg idő előtt a napvilágot, többségük koraszülött intenzív ellátásra szorult. Ezt a feladatot a Dél-Dunántúlon a PTE ÁOK gyermekklinika teljesíti, amely regionális intézményként működik. A decentrum ellátási körzetéhez tartozó megyék közül kettőben egyáltalán nincs koraszülött intenzív osztály.