• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Sötétben nem tudnak menteni a helikopterek

Regionális hírek Forrás: delmagyar.hu

Éjjel egész Európában szünetel a légi mentés, mivel sötétben nem látszanak az akadályok.

A légimentő-bázis átadása óta 15 percen belül bárkihez elér a mentőhelikopter, de nem mindegy, mikor történik a baj, éjjel ugyanis egész Európában szünetel a légi mentés. Az ok: a helikopter sötétben nem tud biztonsággal megközelíteni egy ismeretlen terepet. Ennek ellenére előfordulhat, hogy valamiért mégis repülnie kell, ám a legtöbb kórháznak nincs kivilágított leszállóhelye, írja a delmagyar.hu.

– Sötétben nem látszanak az akadályok, emiatt a helikopter éjszaka nem tud biztonsággal megközelíteni egy ismeretlen terepet – árulta el az okot Szirom Sándor, az Országos Mentőszolgálat főpilótája. Hozzátette: előfordulhat viszont, hogy egy baleset még jó látási viszonyok között történik, de mire a beteggel odaérnek a kórházba, besötétedik. A legtöbb súlyponti intézménynek azonban nincs kivilágított leszállópályája.
– Úgy tudom, a légi mentőknek nincs engedélyük éjszakai repülésre, mert a központi irányításuk nem megoldott – mondta Simonka János Aurél, a szegedi traumatológiai klinika vezetője. – A leszállóhelyünk pályázati pénzből 2006-ban épült meg, de az előbb elmondottak miatt nincs kivilágítva.

Ez a helyzet a Dél-Alföld több jelentős egészségügyi intézményében is: Makón, Békéscsabán, Baján. Nyáron – mivel később sötétedik – ez nem jelent akkora problémát, mint a téli időszakban. Ráadásul bármikor adódhat olyan helyzet, hogy a mentőhelikopternek egy súlyos beteget kell sötétedés után egyik kórházból a másikba eljuttatnia, vagy valamilyen szervet szállít életmentő transzplantációhoz. Szívcserénél például a szerv donorból való kiemelését követően az utaztatásra és a beültetésre mindössze négy óra áll rendelkezésre.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatósága – mint megtudtuk – még idén végignézi a magyar kórházak helikopter-leszállóhelyeit, abból a szempontból is, hogy alkalmasak-e a gépek fogadására. A felügyeleti és engedélyezési osztály vezetője, Arnold Ferenc a delmagyar.hu kérdésére azt mondta: végső esetben egy reflektorral megvilágított leszállóhely is alkalmas arra, hogy helikoptert fogadjon.

Túri Péter, az Országos Mentőszolgálat Légimentő Kht. ügyvezető igazgatója a Kossuth rádiónak korábban azt nyilatkozta, bízik benne, hogy mire odáig eljutnak, hogy a saját bázisaikon is lesz megfelelő fénytechnika – ez eddig két bázison valósult meg –, addigra a kórházak többségének leszállópályája is eljut erre a szinte, és akkor a légi mentést is ki lehet terjeszteni 24 órásra. Ez legkorábban 2010-re valósulhat meg – tette hozzá.