• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: mennyiség helyett a minőséget célozzák

      Ónodi-Szűcs: mennyiség helyett a minőséget célozzák

    • A harmadik negyedben - interjú Ónodi-Szűcs Zoltánnal

      A harmadik negyedben - interjú Ónodi-Szűcs Zoltánnal

    • Ónodi-Szűcs: túl vagyunk a krízisen

      Ónodi-Szűcs: túl vagyunk a krízisen

  • EBP
    • Miniszterelnöki megbízottra vár a szuperkórház?

      Miniszterelnöki megbízottra vár a szuperkórház?

    • Harmincmilliárd forintból újul meg a dél-pesti kórház

      Harmincmilliárd forintból újul meg a dél-pesti kórház

    • EESZT: évtizedes lemaradást pótol a rendszer

      EESZT: évtizedes lemaradást pótol a rendszer

  • EESZT
    • Nincs Nagy Testvér az e-egészségügyben

      Nincs Nagy Testvér az e-egészségügyben

    • Képzés és vizsga az EESZT felhasználóknak

      Képzés és vizsga az EESZT felhasználóknak

    • EESZT: vélhetően nem lesz zökkenőmentes

      EESZT: vélhetően nem lesz zökkenőmentes

Soha ne igyál, ha vezetsz! - várják a támogatókat

Egészségmagazin 2014.07.27 09:00 Forrás: MTI
Soha ne igyál, ha vezetsz! - várják a támogatókat

Világszerte már 1 millió 423 ezren csatlakoztak a Soha ne igyál, ha vezetsz! kampányhoz.

A következő cél, hogy újabb egymillió embert állítsanak a kezdeményezés mellé - jelentette ki Guy Escolme, a kampányt elindító Johnnie Walker global brand igazgatója szombaton Budapesten sajtótájékoztatón.

Guy Escolme kiemelte: az ittas vezetés világszerte fontos téma. A Johnnie Walker évekkel ezelőtt azzal a céllal indította el a felelős alkoholfogyasztást célzó hosszú távú kampányát, hogy meggyőzzék a fogyasztókat: az alkohol és a vezetés nem fér meg egymás mellett.

Céljuk, hogy tömegekhez jutassák el ezt az üzenetet, amelyben nagy segítségükre van, hogy a finn Mika Hakkinen, volt Forma 1-es és Kevin Magnussen dán Forma 1-es pilóta és Michelisz Norbert magyar autóversenyző is csatlakozott a mozgalomhoz. 

Frank Odzuk, a Zwack Unicum Nyrt. vezérigazgatója elmondta: a magyarországi kampány keretében a kitűzött cél az volt, hogy 10 ezren csatlakozzanak a kezdeményezéshez. Ezt túlteljesítették: több mint 15 ezer aláírást gyűjtöttek össze.

A vezérigazgató kiemelte: a Zwack-nak létfontosságú a felelős alkoholfogyasztás, ez biztosítja a cég jövőjét. Ennek nyomán fókuszukban három terület áll: megakadályozni a kiskorúak alkoholfogyasztását, a túlzott alkoholfogyasztást és az ittas vezetést.

Kiss Csaba, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) főosztályvezető-helyettese elmondta: Magyarországon a személyi sérülésekkel járó közúti közlekedési balesetekben 10 százalék körüli az ittas vezetés aránya. Ez az elmúlt évekhez képest javuló tendencia, és bízik abban, hogy rövidesen egyszámjegyű lesz ez az arány - tette hozzá.

Az OBB főosztályvezető-helyettese elmondta: feladatuk a felvilágosítás és a meggyőzés, munkájukat segíti ez a program is. A "Join The Pact" kampány nemzetközi kezdeményezés, amelyet a Diageo (a Johnnie Walker forgalmazója) indított útjára évekkel ezelőtt. A kampány kiemelt figyelmet fordít a felelős alkoholfogyasztásra, ezért is választotta hívószavául a Never Drink and Drive, vagyis "Soha ne igyál, ha vezetsz" szlogent. A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet az alkoholfogyasztás okozta veszélyekre, illetve arra, hogy felelős és mértéktartó alkoholfogyasztással a közúti balesetek száma csökkenthető.

Michelisz Norbert, Európa-kupa és többszörös világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző azt mondta: szerencsés helyzetben van, hogy talán sokaknak példaképként szolgál. Mint hangsúlyozta: a legkisebb mértékű alkoholos befolyásoltság is komolyan befolyásolja egy autóvezető képességét. Vállalhatatlan az a veszély, amit az ittasan vezetők magukra és a többi közlekedőre nézve jelentenek - tette hozzá Michelisz Norbert.

Kapcsolódó hírek

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink