• Ónodi-Szűcs
    • 221 milliárddal több jut egészségügyre 2018-ban

      221 milliárddal több jut egészségügyre 2018-ban

    • Az államtitkárt nem lepte meg az egészségügy lelete

      Az államtitkárt nem lepte meg az egészségügy lelete

    • Az államtitkár is élt az alkalommal

      Az államtitkár is élt az alkalommal

  • kanyaró
    • Egyre súlyosabb a romániai kanyaróhelyzet

      Egyre súlyosabb a romániai kanyaróhelyzet

    • Kanyaró: nő a nyomás Románia felől

      Kanyaró: nő a nyomás Románia felől

    • Kanyaró: egy hét alatt több száz beteg

      Kanyaró: egy hét alatt több száz beteg

  • bérrendezés
    • Nem az IKEA az egészségügy gyilkosa

      Nem az IKEA az egészségügy gyilkosa

    • Éger az ígéretekről, költségvetésekről

      Éger az ígéretekről, költségvetésekről

    • A miniszter elégedett a mentős bérfejlesztéssel

      A miniszter elégedett a mentős bérfejlesztéssel

Soha ne igyál, ha vezetsz! - várják a támogatókat

Egészségmagazin 2014.07.27 09:00 Forrás: MTI
Soha ne igyál, ha vezetsz! - várják a támogatókat

Világszerte már 1 millió 423 ezren csatlakoztak a Soha ne igyál, ha vezetsz! kampányhoz.

A következő cél, hogy újabb egymillió embert állítsanak a kezdeményezés mellé - jelentette ki Guy Escolme, a kampányt elindító Johnnie Walker global brand igazgatója szombaton Budapesten sajtótájékoztatón.

Guy Escolme kiemelte: az ittas vezetés világszerte fontos téma. A Johnnie Walker évekkel ezelőtt azzal a céllal indította el a felelős alkoholfogyasztást célzó hosszú távú kampányát, hogy meggyőzzék a fogyasztókat: az alkohol és a vezetés nem fér meg egymás mellett.

Céljuk, hogy tömegekhez jutassák el ezt az üzenetet, amelyben nagy segítségükre van, hogy a finn Mika Hakkinen, volt Forma 1-es és Kevin Magnussen dán Forma 1-es pilóta és Michelisz Norbert magyar autóversenyző is csatlakozott a mozgalomhoz. 

Frank Odzuk, a Zwack Unicum Nyrt. vezérigazgatója elmondta: a magyarországi kampány keretében a kitűzött cél az volt, hogy 10 ezren csatlakozzanak a kezdeményezéshez. Ezt túlteljesítették: több mint 15 ezer aláírást gyűjtöttek össze.

A vezérigazgató kiemelte: a Zwack-nak létfontosságú a felelős alkoholfogyasztás, ez biztosítja a cég jövőjét. Ennek nyomán fókuszukban három terület áll: megakadályozni a kiskorúak alkoholfogyasztását, a túlzott alkoholfogyasztást és az ittas vezetést.

Kiss Csaba, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) főosztályvezető-helyettese elmondta: Magyarországon a személyi sérülésekkel járó közúti közlekedési balesetekben 10 százalék körüli az ittas vezetés aránya. Ez az elmúlt évekhez képest javuló tendencia, és bízik abban, hogy rövidesen egyszámjegyű lesz ez az arány - tette hozzá.

Az OBB főosztályvezető-helyettese elmondta: feladatuk a felvilágosítás és a meggyőzés, munkájukat segíti ez a program is. A "Join The Pact" kampány nemzetközi kezdeményezés, amelyet a Diageo (a Johnnie Walker forgalmazója) indított útjára évekkel ezelőtt. A kampány kiemelt figyelmet fordít a felelős alkoholfogyasztásra, ezért is választotta hívószavául a Never Drink and Drive, vagyis "Soha ne igyál, ha vezetsz" szlogent. A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet az alkoholfogyasztás okozta veszélyekre, illetve arra, hogy felelős és mértéktartó alkoholfogyasztással a közúti balesetek száma csökkenthető.

Michelisz Norbert, Európa-kupa és többszörös világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző azt mondta: szerencsés helyzetben van, hogy talán sokaknak példaképként szolgál. Mint hangsúlyozta: a legkisebb mértékű alkoholos befolyásoltság is komolyan befolyásolja egy autóvezető képességét. Vállalhatatlan az a veszély, amit az ittasan vezetők magukra és a többi közlekedőre nézve jelentenek - tette hozzá Michelisz Norbert.

Kapcsolódó hírek

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink